"Έφυγε" ο Κωνσταντακόπουλος

25/01/2011 (13:20) Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος οραματιστής και ιδρυτής του Costa Navarino, τον Ιούνιο του 1953, σε ηλικία 18 ετών, πρωτομπαρκάρισε. Οπως εξομολογήθηκε ο ίδιος, "έτσι ά...
25/01/2011 (13:20)

Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος οραματιστής και ιδρυτής του Costa Navarino, τον Ιούνιο του 1953, σε ηλικία 18 ετών, πρωτομπαρκάρισε. Οπως εξομολογήθηκε ο ίδιος, "έτσι άρχισε το όμορφο ταξίδι μου στη ναυτιλία, ταξίδι γεμάτο". Ο καπετάν Βασίλης γεννήθηκε το έτος 1935 στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας, πρόκειται για ένα ορεινό χωριό κοντά στην Καλαμάτα. Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα. Ηρθε μετά η Κατοχή. Συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες και μέσα από τις γραμμές του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου (ΕΑΜ).  

Mεγάλες συγκινήσεις, αγωνίες, λαχτάρες και χαρές. Μιλώντας στις 27 Ιουλίου 2006 στην τελετή άφιξης του μεγαλύτερου πλοίου κοντέινερ στον κόσμο, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή, είπε ακόμη ότι: "Θεωρώ πολύ τυχερό τον εαυτό μου που βλέπει αυτή την όμορφη γιορτή δίπλα στο μεγάλο και σύγχρονο αυτό πλοίο, στο ίδιο λιμάνι που ξεκίνησα τζόβενο σε ένα παλιό καραβάκι, άμισθος και με πληρωμένη από εμένα την τροφή μου για τους πρώτους τρεις μήνες". Από τότε εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας.

Το έτος 1962 συναντά την Κάρμεν, την οποία τα επόμενα δύο χρόνια τη νυμφεύθηκε και απέκτησαν στη συνέχεια τρία αγόρια. Τον Κωνσταντίνο, το 1969, τον Αχιλλέα, το 1971 και τον Χρήστο το 1974. Η εταιρεία απασχολεί αποκλειστικά Ελληνες ναυτικούς, που σε ετήσια βάση ξεπερνούν τους 1.000, όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι εκτός από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, είναι ασφαλισμένοι σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία, για εφάπαξ 80.000 ευρώ, το οποίο θα εισπράξουν, όταν αυτοί συνταξιοδοτηθούν.

Σημαντική ήταν και η οικολογική του προσφορά, ανάμεσα σε άλλα το 1996  εξελέγη πρόεδρος της Helmepa και στη συνέχεια το 2000 ανακηρύχθηκε επίτιμος πρόεδρος. Το έτος 1997 οραματίστηκε μία μεγάλη τουριστική επένδυση στην ιδιαίτερη πατρίδα του στην Καλαμάτα, όπου το συνολικό κόστος θα υπερέβαινε στην πρώτη φάση τα 300 εκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή της τα 600 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, από τότε αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα με την έκδοση αδειών, με αποτέλεσμα να περνούν τα χρόνια και να κατατρίβεται καθημερινά για τη διεκπεραίωσή τους, τη μια στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, την άλλη στην Πολεοδομία και τη μεθεπόμενη στους διαδρόμους κάποιου υπουργείου. 

Όταν η επένδυση λειτούργησε, το 2010, προκάλεσε τον θαυμασμό με την αισθητική και το σεβασμό της απέναντι στην φυσική ομορφιά της περιοχής, την οποία αναδεικνύει χωρίς να καταστρέφει. Πιστός στις αντιλήψεις και την νοοτροπία που τον καθιέρωσε, ο Καπετάν Βασίλης είχε σαν κύρια απαίτηση μεγάλο μέρος του προσωπικού να προέρχεται από την περιοχή. Το ποσοστό γηγενών τελικά άγγιξε το εντυπωσιακό ποσοστό του 40%!  

Διαφορά νοοτροπίας
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ένα περιστατικό που έγινε με τον Β. Κωνσταντακόπουλο και δείχνει τη διαφορά νοοτροπίας που υπάρχει με τους γείτονές μας τους Τούρκους. Εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών επισκέφθηκε τον Β. Κωνσταντακόπουλο και του πρότεινε να επισκεφθεί την Κωνσταντινούπολη, να επιβιβασθεί σε ελικόπτερο και να διαλέξει όποια παραλιακή περιοχή, ανάμεσα στη Σμύρνη και στην Αλεξανδρέτα, προκειμένου να το κάνει σύγχρονο τέρμιναλ εμπορευματοκιβωτίων. Εκείνος δεν δέχθηκε και η επένδυση στην Τουρκία δεν έγινε. Το θέμα είναι πώς η Ελλάδα θα πείσει και θα συγκινήσει τους εφοπλιστές και τους επιχειρηματίες της να επενδύσουν στη χώρα τους. Αυτή την πρόσκληση περιμένουν. Μόνο που την περιμένουν χρόνια τώρα...

Πηγή: www.blog.gr
Tags:

ΣΧΟΛΙΑ

Bicos
Εγγραφείτε στο newsletter μας
Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και ειδήσεις απο όλο τον μπασκετικό κόσμο