Το banner του All Star

Του Νίκου Σπανού 01/03/2011 Η αλήθεια είναι πως τον τελευταίο καιρό, ο χρόνος μου είναι αρκετά περιορισμένος, εξ ου και η συχνότητα των άρθρων μου έχει μειωθεί. Παρόλα α...
Το banner του All Star
Του Νίκου Σπανού
01/03/2011

Η αλήθεια είναι πως τον τελευταίο καιρό, ο χρόνος μου είναι αρκετά περιορισμένος, εξ ου και η συχνότητα των άρθρων μου έχει μειωθεί. Παρόλα αυτά, όσο μπορώ, προσπαθώ ακόμα να επισημαίνω κάποια πράγματα, με διαφορετικό όμως σκοπό.

Όταν άρχισα να γράφω, ένας από τους σκοπούς μου ήταν να προσφέρω κάποιες ιδέες και να συμβάλω στο κομμάτι του μάρκετινγκ στο ελληνικό μπάσκετ, με κάποιες επισημάνσεις που ίσως αποκτούσαν κάποιον αντίκτυπο. Παρόλα αυτά, είμαι πλέον πεπεισμένος, ότι αυτό είναι ανούσιο, αφού δεν υπάρχει όχι μόνο γνώση, αλλά ούτε και διάθεση να γίνει το παραμικρό σε επίπεδο μάρκετινγκ στο ελληνικό μπάσκετ.

Όπως ένας γνωστός μου είπε, μάρκετινγκ και μπάσκετ δεν είχαν την τιμή να γνωριστούν ακόμα στην Ελλάδα. Έτσι, ο σχολιασμός μου, απευθύνεται πλέον μόνο στους αναγνώστες και στην επιθυμία τους να γνωρίζουν μία διαφορετική οπτική γωνία του μάρκετινγκ στον χώρο του μπάσκετ (στην προκειμένη περίπτωση απλά μία γωνία, γιατί για να υπάρχει διαφορετικότητα, πρέπει να υπάρχει και κάτι άλλο).

Η εισαγωγή αυτή έγινε για να καταλήξω στην έκφραση της απογοήτευσής μου όταν συνειδητοποίησα ότι το μπάνερ που αφορά την προβολή του all star game και της ψηφοφορίας για αυτό, δεν αποτελούσε μία αυτοσχέδια δημιουργία κάποιου site, αλλά το επίσημο banner που μοιράστηκε από τους διοργανωτές στα ηλεκτρονικά μέσα, για την προώθηση του μεγάλου αυτού γεγονότος του μπάσκετ.



Ειλικρινά, όταν έπεσε το μάτι μου σε κάποιο site στο banner αυτό, πίστευα ότι φτιάχτηκε πρόχειρα από το ίδιο το site, προκειμένου απλά να υπάρχει κάτι σχετικό με το γεγονός. Μετά όμως συνειδητοποίησα ότι το banner αυτό βρισκόταν παντού, άρα προφανώς αποτελεί το επίσημο banner του γεγονότος.

Αρχικά θέλω να διαβεβαιώσω ότι το banner αυτό σίγουρα φτιάχτηκε από κάποιον που έχει απλά τις βασικές γνώσεις του κομπιούτερ και δεν χρειάστηκε ούτε χρόνο ούτε σκέψη
.

Θα ήθελα να χρονομετρήσουμε λίγο πόσο πήρε η δημιουργία αυτού του banner, διότι το δοκίμασα μόνος μου στο computer μου, παρόλο που η σχέση μου με την γραφιστική είναι παρόμοια με τη σχέση μου ως μπασκετμπολίστας με τη διείσδυση: πολυυυ μακρινή, δηλαδή.

Πέντε (5) δευτερόλεπτα για την εισαγωγή πλαισίου κειμένου, 10 δευτερόλεπτα για την επιλογή γεμίσματος χρώματος (γκρι), 20 δευτερόλεπτα για τη δακτυλογράφηση του κειμένου (το οποίο είναι απλή πληροφορία), 15 δευτερόλεπτα για την ταξινόμηση του κειμένου στο κέντρο και την επιλογή της γραμματοσειράς, 15 δευτερόλεπτα για την επιλογή του χρώματος των γραμμάτων, 60 δευτερόλεπτα για οποιαδήποτε διόρθωση (είμαι πολύ ελαστικός βέβαια)...

Σύνολο 125 δευτερόλεπτα, τα οποία εγώ τα διπλασιάζω και γίνονται 250 δευτερόλεπτα (όσοι γνωρίζουν τα ελάχιστα από κομπιούτερ καταλαβαίνουν ότι χρειάζεται πολύ λιγότερο, βέβαια, για τη δημιουργία ενός απλού τετραγώνου με γράμματα).

Με λίγα λόγια, για την προώθηση μίας διοργάνωσης με μπάτζετ πάνω από 100.000 ευρώ, φτιάχτηκε ένα banner για το οποίο χρειάστηκαν το πολύ 5 λεπτά και το οποίο δεν περιείχε ούτε ένα γραφικό και ούτε ένα στοιχείο που να προσελκύει το μάτι, ή να προκαλεί το παραμικρό ενδιαφέρον.

Πραγματικά, το γεγονός είναι απογοητευτικό. Δεν περίμενα κάποια υπερπαραγωγή, αλλά τουλάχιστον τη βασική χρήση γραφικών και την δημιουργία από κάποιον επαγγελματία του είδους, με τη συνδρομή κάποιου ανθρώπου του μάρκετινγκ, τη θεωρούσα αυτονόητη (ειδικά μάλιστα αφού το έξοδο για κάτι τέτοιο είναι ελάχιστο).

Για να γίνει μάλιστα κατανοητό, παραθέτω μαζί με το συγκεκριμένο banner, τα αντίστοιχα προωθητικά banner που είχαν δημιουργηθεί για το 3ΟΝ3 του ΠΣΑΚ, το οποίο βέβαια είχε ελάχιστο μπάτζετ, αλλά σίγουρα είχε αντιμετωπιστεί με πολύ μεγαλύτερη σοβαρότητα σε επίπεδο μάρκετινγκ και γι' αυτό βέβαια ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε επιτυχία.



Η σύγκριση νομίζω ότι έχει ουσία, αφού δεν παραθέτω κάτι εξωπραγματικό, ούτε κάτι φτιαγμένο για το NBA, αλλά χρησιμοποιώ ένα παράδειγμα πολύ κοντινό, θεωρητικά μικρότερου βεληνεκούς, το οποίο φτιάχτηκε σε μικρό χρονικό ορίζοντα και το οποίο είχε ελάχιστο κόστος, αφού -ως γνωστό- με τους κατάλληλους ανθρώπους μπορείς να πετύχεις εξαιρετικά πράγματα, με πολύ μικρό κόστος.

Η μόνη διαφορά είναι ότι για τα banner του ΠΣΑΚ δεν είχα καθίσει μπροστά σε ένα κομπιούτερ να τα φτιάξω μόνος μου σε 5 λεπτά για να ξεμπερδεύω, αλλά είχα εξηγήσει σε έναν επαγγελματία του είδους τί ζητάω από πλευράς μάρκετινγκ, τί μηνύματα θέλω να περάσουν μέσα από το banner και αυτός είχε επιμεληθεί το δημιουργικό κομμάτι. Τόσο απλά.



Παραθέτω τα banner για να υπάρξει και η σύγκριση μεταξύ τους (αν υπάρχει σύγκριση) στον τομέα της δημιουργικότητας και του ενδιαφέροντος.
Tags:

ΣΧΟΛΙΑ

Bicos
Εγγραφείτε στο newsletter μας
Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και ειδήσεις απο όλο τον μπασκετικό κόσμο