LUAVI header ad

Η ώρα των αλλαγών

Χρησιμοποιούμε πάντα τη λογική και καταθέτοντας επιχειρήματα θεωρούμε πως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την περίφημη επαγγελματική λίγκα.Στο προηγούμενο άρθρο μου
Η ώρα των αλλαγών

tsolis1Χρησιμοποιούμε πάντα τη λογική και καταθέτοντας επιχειρήματα θεωρούμε πως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την περίφημη επαγγελματική λίγκα.
Στο προηγούμενο άρθρο μου αναφέρθηκα στη ριζική αναδιάρθρωση της Α2, Β', Γ' εθνικής, θέτοντας ως παράδειγμα το March Madness, ένα τουρνουά για ερασιτέχνες με επαγγελματικές αρχές, όπως αυτό που θέλει και (έπρεπε να) αποζητά η ΕΟΚ.

Σήμερα, πάλι με παραδείγματα από τη χώρα που ανακάλυψε το μπάσκετ, θα μιλήσουμε για αλλαγή του πρωταθλήματος του ΕΣΑΚΕ. Μια τέτοια πράξη θα δώσει πρόσφορο έδαφος στην Α1 να δημιουργήσει μια κλειστή λίγκα, με περισσότερες ομάδες.

Η εξάπλωση στον γεωγραφικό χάρτη της Ελλάδας, γιατί όχι και της Κύπρου, θα δημιουργούσε ένα προϊόν πολύ καλύτερο.

"Καλύτερο από τί;" θα ρωτήσουν πολλοί. Καλύτερο καταρχάς σε σχέση με το σήμερα, από πλευράς εισιτήριων. Χάριν, προφανώς και καλώς, στην ανάδειξη στελέχους του νεοφώτιστου Απόλλωνα Πάτρας στο Δ.Σ. του ΕΣΑΚΕ, είχαμε την ευκαιρία να δούμε για πρώτη φορά στην εφημερίδα "Πελοπόννησος" στοιχεία από τα εισιτήρια της Basket League ΟΠΑΠ.

Μιας και δεν τα βλέπουμε σχεδόν ποτέ από την ιθύνουσα αρχή, ας τα διαβάσουμε μαζί από την ιστορική εφημερίδα:

Παναθηναϊκός ως το τέλος της κανονικής περιόδου θα παίξει όλα τα παιχνίδια του ως γηπεδούχος κεκλεισμένων των θυρών, ενώ ο Ολυμπιακός θα εκτίσει νωρίτερα την ποινή του και θα παίξει στις εναπομείναντες έξι αγωνιστικές ως γηπεδούχος με κόσμο στο πλευρό του σε ένα μόνο παιχνίδι. Στο φινάλε της κανονικής περιόδου με τον Απόλλωνα!

Υπολογίζοντας τα στοιχεία από τις 19 αγωνιστικές του πρωταθλήματος της Α1 Εθνικής, ο Απόλλων έχει πουλήσει συνολικά 17.070 εισιτήρια και κατά μ.ο. διαθέτει 1896 εισιτήρια (δεν υπολογίζεται η 20ηαγωνιστική και το παιχνίδι με το Ρέθυμνο).

Ο Παναθηναϊκός που προηγείται με 23.247 εισιτήρια διαθέτει μ.ο. 2.324 εισιτήρια και ο Ολυμπιακός έχει πουλήσει συνολικά 20.199, 2.244 (μ.ο.). Στην θέση έχοντας πουλήσει συνολικά 13.616 εισιτήρια ακολουθεί τον Απόλλωνα ο Άρης, ο οποίος διαθέτει μ.ο. 1.361 και ακολουθεί στην 5η θέση με 10.501 το Ρέθυμνο, που διαθέτει μ.ο. 1.050 εισιτήρια.

Ο ΠΑΟΚ έχει διαθέσει -στις 19 αγωνιστικές- 10.492 εισιτήρια και μ.ο. έχει 1.165 εισιτήρια, ο Κολοσσός βρίσκεται στην θέση με 7.574 εισιτήρια και μ.ο. 757 εισιτήρια και την "8άδα" συμπληρώνει ο ΚΑΟΔ με 6830 εισιτήρια και μ.ο 758. Στην θέση είναι ο Πανιώνιος, που μπορεί να εντυπωσιάζει εντός αγωνιστικού χώρου, αλλά η πορεία του δεν συγκινεί τον κόσμο του. Συνολικά ο Πανιώνιος έχει πουλήσει 5.397 εισιτήρια έχοντας μ.ο. 599 εισιτήρια.

Μετά τον Πανιώνιο, στην 10η θέση στα εισιτήρια είναι το Περιστέρι με 5.005 και μ.ο. 505, στην 11η είναι η Καβάλα με 4.216 και μ.ο. 421, στην 12η ο Πανελευσινιακός με 2.841 και μ.ο. 315, στην 13η ο Ηλυσιακός με 2.609 με μ.ο. 261 και στην 14η και τελευταία θέση ο Ίκαρος Καλλιθέας με μόλις 1.981 και μ.ο. 220".

Για την Καβάλα, την Ελευσίνα και τον Πανιώνιο θεωρώ τα νούμερα ή λάθος έχουν, ή θα αλλάξουν, ή πολλούς τζαμπατζήδες έχουν. Πείτε μου λοιπόν εσείς οι απλοί φίλαθλοι που γνωρίζετε τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για την ανακατασκευή γηπέδων στη Σούπερλιγκα (Superleague) τα τελευταία χρόνια, με έκτακτα κονδύλια από διάφορους φορείς, αν δικαιολογούν τον παραγκωνισμό του μπάσκετ, που όχι μόνο δεν πληρώνεται και δεν εκμεταλλεύεται τα γήπεδα των ομάδων Α1, αλλά πληρώνει υπέρογκα ποσά, ή του ζητούνται όπως στην περίπτωση του Ολυμπιακού με το Ελληνικό.

Έχουμε και λέμε: Το 2012-'13 μ.ο. εισιτήριων: Ατρόμητος 1.894, Κέρκυρα 553, Λεβαδειακός 1.116, Ξάνθη 1.427 και πάει λέγοντας.

Αν θέλετε, αναζητήστε απλά στο Google τα ποσά που λαμβάνουν αυτές οι ομάδες και τα ποσά που παίρνει το μπασκετάκι. Αφήστε, λοιπόν, τί λέει όλος ο κόσμος, όπως ο Μπάμπης ο Σουγιάς και ο Πέτρος ο Μπαλτάς, που είναι κολλημένοι σε άλλες εποχές. Τα πράγματα αλλάζουν. Το ΜΠΑΣΚΕΤ ΠΟΥΛΑΕΙ. Τι δεν καταλαβαίνεις;

Σε συνέχεια της παραπάνω έρευνας, μην νομίζετε ότι το φαινόμενο είναι ελληνικό. Στο ΝΒΑ, στις κορυφαίες ομάδες σε πωλήσεις εισιτηρίων είναι το Ορλάντο και το Φοίνιξ, ομάδες με μέτριες πορείες στο πρωτάθλημα, αλλά με εξαιρετικό πρόγραμμα προσέγγισης των φιλάθλων. Ο τρόπος προσέγγισης αυτός, όπως είχα γράψει και παλιότερα, είναι ο λόγος που η Emirates -για παράδειγμα- συνεργάζεται με την Άρσεναλ στο ποδόσφαιρο.

Μια διευρυμένη λίγκα θα βοηθήσει το μπάσκετ εν γένει, αλλά και θα δώσει ένα ακόμα έναυσμα για βελτίωση στην ήδη χάλια οικονομική αγορά. Σκεφτείτε να έχουν οι ομάδες της Α1 γήπεδα, τα οποία θα μπορούν να εκμεταλλεύονται αποκλειστικά, δίνοντας πνοή σε εγκαταλελειμμένα γυμναστήρια, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και φυσικά δίνοντας χρήματα στα ταμεία των δήμων, που πλέον βλέπουν έσοδα με τα κιάλια.

Γήπεδα έχουμε και δεν βλέπω τον λόγο, εφόσον τα συντηρούν κάποιες ΚΑΕ, γιατί να μην αρχίσουν να τα εκμεταλλεύονται κιόλας. Το ζήτημα είναι πόσες φορές έχουν πάει με τέτοιο αίτημα στην πολιτεία. Με κάποια επιχειρηματικά σχέδια, που να αποδεικνύουν την πρόθεση τους -τουλάχιστον- για να κερδίσουν όλοι: Τοπική αυτοδιοίκηση και ΚΑΕ.

Διεύρυνση των ομάδων και αναβάθμιση του προϊόντος θα κάνει καλό και από πλευράς τηλεοπτικών δικαιωμάτων, αρκεί να μην γίνονται ορισμοί, ή ανταλλαγές με χορηγίες άλλες, ώστε να είναι πραγματικά κερδοφόρες συμφωνίες. Παγκοσμίως έχουμε άνοιγμα προσφορών, στον ΕΣΑΚΕ έχουμε ορισμούς. Ελπίζουμε ότι θα αλλάξει η μέθοδος...

Έχουμε συχνά πυκνά αναφέρει από τούτη τη στήλη ότι φέτος τα νούμερα μας σε τηλεθέαση στην Α1, είναι καλύτερα σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και από το 2009! Δείτε, όμως, πόσες εκπομπές έχει η Σουπερλίγκα και πόσες το μπάσκετ; Ή, πότε αναφέρεται το μπάσκετ στην τηλεόραση και αν... έχει μηδενίσει το ρολόι πάνω ψηλά στις οθόνες εκείνη την ώρα (π.χ. 00:40).

Κάποια από όσα αναφέραμε και άλλα πολλά, που μια ομάδα ειδικών και όχι υπαλλήλων και γραμματέων μπορεί να τεκμηριώσει, έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν το πρωτάθλημα του ΕΣΑΚΕ και να φέρουν χορηγούς.

Θα υπάρχουν χορηγοί, ακόμα και για τον ιματισμό και όχι να παρακαλάνε οι ανώνυμες επαγγελματικές εταιρίες αθλητικού θεάματος, όπως γίνεται τώρα στο πρωτάθλημα με τις εταιρείες ρούχων. Θα μου πείτε "εδώ παρακαλάνε Ολυμπιονίκες μας, όπως ο Σπύρος Λεμπέσης για τα ρούχα της προπόνησης του".

Δείτε τώρα τί γίνεται στο NCAA March Madness, που επένδυσαν σωστά και με μέθοδο στο προϊόν τους και τα χρήματα που δίνονται. Η Adidas ονειρεύεται έναν τελικό ανάμεσα από Louisville και Kansas, αλλά δείτε την εκτιμώμενη αξία που αναμένει η εταιρεία, για κάθε γύρο που περνάνε οι ομάδες της:

1st round: $374,500
● 2nd round: $749,000
● 3rd round: $2,621,500
● 4th round: $3,745,000
● 5th round (elite 8): $5,243,000
● Final 4: $7,490,000
● Championship: $11,235,000

Για όσους δεν θεωρούν άξια λόγου την εκτιμώμενη αξία που μπορεί να πάρει μια εταιρεία στο NCAA March Madness, δείτε τα ποσά και τις εταιρείες (brands) του 2012:

Επειδή τα νούμερα για την εκτιμώμενη αξία, για πολλούς δεν είναι παρά απλά στοιχεία διαβάστε και αυτό: Κατά τη διάρκεια του March Madness, όπου μόνο το ξεκίνημα του στην τηλεθέαση είναι το καλύτερο τα τελευταία 23 χρόνια, η όλη ιδέα των bracket ζωντανεύει τόσο, ώστε δημιουργούνται bracket για μουσική στο billboard, σχετικά με ταινίες, με τις χειρότερες διαφημίσεις, το καλύτερο φαγητό στο cooking channel, όπου περίοπτη θέση έχει ο γύρος του DUKE, μέχρι και η NASA δημιούργησε κάτι αντίστοιχο.

Στο θέμα της εστίασης αρκεί να σκεφτείτε ότι μεγάλες αλυσίδες πίτσας, όπως η Domino φτάνει σε εκπτώσεις 50%, ενώ σε καταστήματα όπως τα Hooters αγγίζει και εκεί το ποσοστό του 60% και όλα αυτά λόγω του March Madness!

Με λίγα λόγια, η ανάπτυξη του επαγγελματικού μπάσκετ είναι συνολικά ανάπτυξη και της ελληνικής κοινωνίας. στις περιοχές που δραστηριοποιούνται οι ομάδες.

Να συνεχίσω με απλά παραδείγματα: Η ΚΑΕ ΠΑΟΚ είναι η δεύτερη ΚΑΕ που αγόρασε και τοποθέτησε ηλεκτρονικές πινακίδες (Led) στο γήπεδο της (ο Ολυμπιακός αγόρασε, ο Παναθηναϊκός νοικιάζει σε διαφημιστική εταιρεία τον χώρο του). Τρίτη ήρθε η ΚΑΕ Καβάλα, ο πρόεδρος της ο κ. Παπακωνσταντίνου πρώτος είδε την ανάγκη να μοιάζει το γήπεδο του -αν μη τι άλλο- με επαγγελματικό γήπεδο της Α1 και όχι γήπεδο γυμνασίου ή λυκείου, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε τεχνικούς να εργάζονται σε αυτή, σε τοπικά διαφημιστικά γραφεία να πουλάνε πακέτα σε πελάτες και πραγματικά χαίρομαι όταν η τοπική κοινωνία και τα προϊόντα της προβάλλονται μέσα από την τηλεόραση.

Το επόμενο βήμα άνηκε στην Πάτρα, η οποία δεν έμεινε μόνο στην αγορά του, αλλά προχώρησε σε συνεργασία με τον Δήμο σε άμεση εκμετάλλευση, δημιουργώντας φωτεινή οθόνη προβολής led 36 τ.μ. (διαστάσεων 9μΧ4μ) και τοποθετώντας την στην κεντρική πλατεία του Αγ. Γεωργίου, για την προβολή των τοπικών επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια του Καρναβαλιού. Τεχνικοί, τοπικά γραφεία διαφημιστικά, νέες τεχνολογίες, νέοι άνθρωποι σε δουλειά.

Το να βάζεις στον κανονισμό του ΕΣΑΚΕ την υποχρεωτική παρουσία των led και μετά να την αποσύρεις, είναι λιγότερο πετυχημένο από το να δώσεις λύσεις στις ΚΑΕ, ιδέες, τρόπους αξιοποίησής τους σε μια νέα πηγή εσόδων.

Σημείωση: Από τις πέντε ΚΑΕ που προχώρησαν σε αναβάθμιση της εικόνας τους, οι τρεις είναι στην επαρχία. Η εικόνα... μιλά καλύτερα: Γήπεδο της Πάτρας, πριν και μετά.

Η αναγωγή που κάνουμε συχνά στην Αμερική, τη Μέκκα του μπάσκετ για εμάς, θεωρείται δεδομένη, αλλά και η Ευρώπη δεν υστερεί (πάντα) σε ιδέες. Για δείτε και τί κάνει η Ισπανική Λίγκα, για να προβάλει το δικό της προϊόν. Μέχρι και παιχνίδι δημιούργησε, σε εφαρμογή για κινητά, με σκοπό την εξάπλωση του μπάσκετ στη χώρα. Σε μια χώρα με τα ίδια προβλήματα με τη δική μας.

Δεν είπαμε να γίνουμε Αμερική, όπου ακόμα και η αφίσα για την πισίνα στο Λας Βέγκας μιλάει για το March Madness, προκειμένου να προσελκύσει κόσμο στις πισίνες του ξενοδοχείου! Μα ούτε μια αφίσα, μια αναφορά, διαγωνισμούς, κάτι για το πρωτάθλημα κατά τη διάρκεια του, τίποτα;

Είμαστε τυχεροί που έχουμε, όπως έγραψε ο Γιώργος Κογκαλίδης, ένα καταπληκτικό πρωτάθλημα, δίχως όμως να ασχολούνται τα media μαζί του (δείτε για παράδειγμα τις ατελείωτες ώρες που ξοδεύει το κανάλι του ΣΤΑΡ στις πολεμικές τέχνες κάθε ημέρα!), δίχως καν δημιουργικά σποτάκια όπως, για παράδειγμα, του Eurosport, για το -ελληνικό φέτος- Eurocup.

Για τη μη χρησιμοποίηση των παλιών ελλήνων παικτών σε θέσεις σχολιαστών τα έχουμε πει. Αν και όταν έκαναν καλά τη δουλειά τους κάποιοι, τους κάναμε προπονητές μήπως είναι και εκεί εξίσου καλοί.

Για αποφυγή παρεξηγήσεων οι συγκεκριμένες θέσεις των σχολιαστών, όταν είναι μόνιμες πρέπει να αμείβονται και είναι μια λύση για όσους αξιόλογους βετεράνους αναζητούν μια εργασία στα 40. Θα έπρεπε να είναι σκέψη και πρωτοβουλία από τον ΠΣΑΚ, αλλά μην ξύνουμε πληγές τώρα.

Διαφωνώ κάθετα με το καφενειακό "έλα Γιάννη τί κάνεις; Δεν έρχεσαι να μεταδώσουμε μαζί το ματς;". Αν είναι τέτοια η αντιμετώπιση των σχολιαστών, φανταστείτε πώς "βλέπουν" τους τηλεθεατές…

Η τεχνολογία αλλάζει ακόμα και στο ΝΒΑ, γιατί να μην αλλάξει και το δικό μας πρωτάθλημα. Αν μιλήσω βέβαια στον ΕΣΑΚΕ για tout, vine, keek, θα νομίζουν ότι μιλάω άσχημα! Και δεν χαριτολογώ αλλά κυριολεκτώ.

Μπορεί όντως να είναι άγνωστες λέξεις σε κάποιους, ή πολλούς από εσάς ,όπως ήταν και για μένα πριν λίγους μήνες, μα τους χίλιους τηγανητούς κεφτέδες, όπως διάβαζα παλιά σε κλασσικά περιοδικά της εποχής μου, δεν πρέπει να βελτιωνόμαστε, να καλυτερεύουμε καθημερινά ώστε να κάνουμε και καλύτερο το μπάσκετ και τους εαυτούς μας;

Μιλήσαμε περιληπτικά για το πως μια απλή αναβάθμιση του πρωταθλήματος μπορεί να φέρει δουλειές, νέες θέσεις, προοπτικές για τη νεολαία μας, νέα αστέρια για το μπάσκετ, νέα πνοή για την πατρίδα μας.

Μέσα από τα παραδείγματα που έχω συχνά πυκνά αναφέρει για το ΝΒΑ, ή το NCAA (κολεγιακό πρωτάθλημα), ή την ACB (Ισπανική Λίγκα) , πρέπει να δημιουργήσουμε ένα προϊόν για το άθλημα που μας προβάλλει ως χώρα, για το άθλημα που κάνει υπερήφανη μια ολόκληρη πατρίδα.

Μια πατρίδα που, όπως έγραψα στον προσωπικό μου λογαριασμό σε κάποιο social media, ήταν πηγή έμπνευσης ακόμα και η επανάσταση της για τους Ευρωπαίους και σημείο αναφοράς, γι' αυτό και οι ΠΡΩΤΟΙ Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν στις 25 Μαρτίου 1896, σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο που χρησιμοποιούσε τότε η Ελλάδα.

Η αρχή της Ελληνικής Επανάστασης, σημείο αναφοράς για το μεγαλύτερο και ιστορικότερο γεγονός στην υφήλιο, τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Υ.Γ.: Άξια αναφοράς για όσους ασχολούνται με τον αθλητισμό και το sports marketing, η καμπάνια της ADIDAS για τις γυναίκες...

Υ.Γ.1: Και αυτή της ΝΙΚΕ για την επιστροφή του Woods στο νούμερο 1 της παγκόσμιας κατάταξης στο γκολφ, προκαλώντας αναταραχή στην συντηρητική Αμερική ("Η νίκη φροντίζει για τα πάντα")...

Που μάλλον ήρθε σαν απάντηση σε κάποιες φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν στα social media, σαν αυτή…

Εμείς θα κρατήσουμε όμως αυτήν εδώ…

Υ.Γ.2: Μην χάσετε το καταπληκτικό 3D παιχνίδι, που δημιούργησε η ΚΙΑ για τον Blake Griffin...

Η ώρα των αλλαγών

Η ώρα των αλλαγών

Η ώρα των αλλαγών

Η ώρα των αλλαγών

Η ώρα των αλλαγών

ΣΧΟΛΙΑ

Εγγραφείτε στο newsletter μας
Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και ειδήσεις απο όλο τον μπασκετικό κόσμο