Trace N Chase (top)

Trace ‘n Chase: Ένας «μυστικός παράδεισος» για κάθε φίλο του μπάσκετ με έδρα τη Θεσσαλονίκη

Το Basketblog.gr σας παρουσιάζει μέσα από τα «μάτια» του Αντώνη Μούμογλου το «Trace ‘n Chase», έναν χώρο ιδανικά σχεδιασμένο για κάθε «μπασκετάνθρωπο» με έδρα τη Θεσσαλονίκη και εικόνες που σίγουρα δεν έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα.
Trace ‘n Chase: Ένας «μυστικός παράδεισος» για κάθε φίλο του μπάσκετ με έδρα τη Θεσσαλονίκη

Πριν από περίπου έναν μήνα «ξεπρόβαλαν» στο διαδύκτιο και στα social media κάποιες φωτογραφίες από ανθρώπους του μπάσκετ σε ένα μέρος, το οποίο θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί πως αποτελεί έναν μπασκετικό «ναό». Πολλοί θεώρησαν πως βρίσκεται στο εξωτερικό και συγκεκριμένες στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, όπου το μπάσκετ είναι «λατρεία». Κι όμως όχι! Βρίσκεται σε ένα υπόγειο στου Χαριλάου στην «μπασκετομάνα», Θεσσαλονίκη. Ο λόγος για το Trace ‘n Chase που είναι η πρώτη εταιρεία εμπορίας αθλητικών καρτών και «μεμοραμπίλια» στην Ελλάδα!



Τo Trace ‘n Chase λοιπόν δημιουργήθηκε από μια ομάδα ανθρώπων που ζουν για το μπάσκετ, το αγαπούν και αποφάσισαν να το αναδείξουν με έναν διαφορετικό τρόπο και ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα. Πιο συγκεκριμένα, στον χώρο αυτό υπάρχουν φανέλες μεγάλων αστέρων και «θρύλων» του «μαγικού κόσμου» του ΝΒΑ, ένα όμορφο και προσεγμένο παρκέ, μπασκέτα, διάφορα «μεμοραμπίλια» και φυσικά τα αντικείμενα που θα ασχοληθούμε παρακάτω εκτενώς…τις αθλητικές κάρτες.



Το Basketblog.gr μίλησε με τον Αντώνη Μούμογλου, αλλά και τον Γιάννη Σόμπολο για πολλά πράγματα όσον αφορά την Trace ‘n Chase. Το όνομα του πρώτου, γνωστό. Πλέον στα 41 του χρόνια, η "τρέλα" και η αγάπη για το άθλημα δεν τον αφήνει να το σταματήσει. Είναι εν ενεργεία αθλητής του Ολυμπιακού Βόλου στο πρωτάθλημα της Γ' Εθνικής και μάλιστα από τα βασικά στελέχη της ομάδας, έχοντας "χαράξει" τη δική του πορεία στα εθνικά πρωταθλήματα της χώρας.



Μάλιστα, είναι και ο γιός του σπουδαίου Αριστείδη Μούμογλου, έναν παίκτη που ξεχώρισε για αρκετά χρόνια στα «σαλόνια» της Α1 Ανδρών. Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο πως τη σεζόν 1971-1972 αναδείχθηκε πρώτος σκόρερ της κατηγορίας, φορώντας τη φανέλα του Ηρακλή, ενώ την ίδια χρονιά αξέχαστη έχει μείνει η εμφάνισή του κόντρα στον ΒΑΟ, όταν σημείωσε το ασύλληπτο ρεκόρ των 145 πόντων.
 
Η ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ

-Από πού προήλθε η ιδέα για τον χώρο αυτό;

«Η ιδέα προήλθε από τον Γιάννη Σόμπολο, ο οποίος είναι ένας άνθρωπος που έχει σπουδάσει στην Αμερική και έχει ζήσει εκεί. Ήταν συλλέκτης καρτών ΝΒΑ και συλλέκτης από διάφορα «μεμοραμπίλια». Είχε μια προσωπική μεγάλη συλλογή και πριν ένα χρόνο του μπήκε η ιδέα να στήσει ένα κατάστημα, να φτιάξει αρχικά έναν χώρο για δική του ευχαρίστηση, αλλά παράλληλα να γίνει ένα ιντερνετικό και φυσικό κατάστημα. Ο Γιάννης Σόμπολος είναι ο ιδιοκτήτης, ο ιδρυτής, ο εμπνευστής και ο δημιουργός αυτής της ομάδος αλλά είμαστε μια ομάδα πολλών ατόμων».





Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ

Η κάρτα έχει από μόνη της μια πολύ ιδιαίτερη κουλτούρα, η οποία είναι αρκετά διαδεδομένη στις χώρες του εξωτερικού. Ο Αντώνης Μούμογλου μας εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια τον τρόπο λειτουργίας τους, αλλά και τη σημασία που έχουν στους ανθρώπους που ασχολούνται.

«Το κατάστημα δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Ιντερνετικά πουλάμε σε όλη τη γη. Προσπαθούμε να στήσουμε μια κοινότητα, γιατί ξανασυστήνουμε την κάρτα στο ελληνικό κοινό. Η κάρτα δεν έχει καμία σχέση με τις κάρτες του 90's του ΝΒΑ που όλοι οι μεγάλοι έχουμε. Τότε έβγαιναν πολλές κάρτες σε λίγες εκδόσεις από πολλές εταιρείες, που σημαίνει πως δεν έχουν κάποια αξία στη αγορά. Πλέον τα τελευταία χρόνια, η αγορά έχει αλλάξει αρκετά και οι εταιρίες-παραγωγοί έχουν ξεκάθαρους ρόλους και στόχευση. Η Panini America έχει αναλάβει αποκλειστικά τις κάρτες του ΝΒΑ και του NFL. Η Upper Deck έχει την αποκλειστικότητα στις κάρτες του NHL (χόκεϋ), ενώ η Topps έχει εξ ολοκλήρου την άδεια για το MLB (μπέισμπολ).Βέβαια εμείς δεν έχουμε μόνο κάρτες ΝΒΑ, έχουμε κάρτες του NFL, κάρτες ποδοσφαίρου και άλλα πολλά, αλλά θα σταθώ περισσότερο σε αυτές του ΝΒΑ. Η Panini America, όπως και οι άλλες εταιρίες, εκδίδει πολλές διαφορετικές σειρές προϊόντων κάθε χρόνο, αλλά με όριο στα αντίτυπα, που σημαίνει ότι δημιουργείται μια παγκόσμια κοινότητα «re-sell». Η Trace ‘n Chase έχει συνεργασίες τόσο με τους παραγωγούς καρτών, όσε και με τους εμπόρους των «μεμοραμπίλια».



Υπάρχουν πολύ σπάνιες κάρτες στην αγορά. Τώρα πρόσφατα πωλήθηκε μια κάρτα του Luka Doncic στην τιμή των 4.600.000 δολαρίων. Μία του Γιάννη Αντετοκούνμπο πωλήθηκε το καλοκαίρι πάνω από 1.800.000. δολάρια. Οι κάρτες μπορούν να πουληθούν σε ένα φακελάκι των 10 ευρώ, εκεί όπου μπορεί να βρει κάποιες απλές κάρτες, μέχρι και σε ένα κουτί των 8000 ευρώ, όπου αυτό το κουτί να έχει μέσα 10 κάρτες, αλλά είναι πιθανό να τύχει κανείς την «one of one», για παράδειγμα του Zion Williamson. Υπάρχει τώρα ένα κατάστημα στις ΗΠΑ, που την αναζητά διακαώς, δίνοντας μέχρι και 500.000 δολάρια για τον πρώτο που θα την βρει. Υπάρχουν από απλές κάρτες, μέχρι και κάρτες που έχουν μέσα κομμάτι από παπούτσι κάποιου παίκτη, ή κομμάτι από φανέλα κάποιου άλλου παίκτη, υπάρχουν υπογεγραμμένες, αριθμημένες, οπότε όσον αφορά αυτούς που βρίσκονται στο «κυνήγι» της κάρτας, τους ενδιαφέρει πολύ αυτό».



-Υπάρχουν αντικείμενα και κάρτες που λείπουν από τη συλλογή σας;

«Η συλλογή μας ανακυκλώνεται, γιατί οτιδήποτε υπάρχει στο κατάστημα πωλείται, άρα τα θέλουμε όλα και όλα τα πουλάμε. Παράλληλα με τις κάρτες, έχουμε τα λεγόμενα αναμνηστικά ή αλλιώς «μεμοραμπίλια», όλα είναι πιστοποιημένα προϊόντα, υπογεγραμμένα από παίκτες «θρύλους». Για παράδειγμα έχουμε υπογεγραμμένη μπάλα από τον Magic Johnson και τον Larry Bird. Έχουμε μία υπογεγραμμένη μπάλα του Νίκου Γκάλη από την τελετή ένταξής του στο Hall Of Fame εκείνη της χρονιάς. Έχουμε μία μπάλα υπογεγραμμένη από τον Michael Jordan και άλλη από τον Kobe Bryant. Έχουμε πράγματα που είναι αυθεντικά με πιστοποιητικά γνησιότητας της υπογραφής. Δηλαδή δεν ενδιαφέρει τον συλλέκτη τόσο το προϊόν σαν προϊόν, τον ενδιαφέρει εάν είναι υπογεγραμμένο και πιστοποιημένο από γνωστό οίκο».



Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΡΤΩΝ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

-Πώς επηρεάζει η πανδημία του κορονοϊού τη συλλογή καρτών και το Trace n chase γενικότερα;

«Έχοντας μόλις έναν μήνα λειτουργίας, το κοινό μέχρι στιγμής δεν γνωρίζει απόλυτα την νοοτροπία του και χρειάζεται μια περαιτέρω βοήθεια και ενημέρωση για το θέμα της κουλτούρας της κάρτας και γενικότερα των αναμνηστικών, αλλά δεν υπάρχει βιασύνη σε αυτό. Προχωράμε και πιστεύω πως αυτό που έχουμε στήσει προξενεί το ενδιαφέρον και είναι κάτι καλό, είναι θέμα χρόνου να αναπτυχθεί στην Ελλάδα μια κοινότητα, γιατί υπάρχει αυτή αλλά βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Επίσης, είναι το νούμερο ένα χόμπι «πατέρα-γιου». Στην Αμερική για παράδειγμα είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα «χόμπι». Είναι ένα προϊόν που μπορεί πολύ εύκολα να «δέσει» τον πατέρα με τον γιό, ώστε να έχουν μια κοινή δραστηριότητα. Παράλληλα, έγινε ξανά δημοφιλές «σπορ» η συλλογή της κάρτας λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, γιατί ο κόσμος παγκοσμίως «κλείστηκε» στα σπίτια και άρχισε να ψάχνει ασχολίες που θα κάνει σε κλειστό χώρο και αυτή ήταν μια που συστήθηκε και πάλι στο κοινό. Η πανδημία επηρεάζει την παρουσία του κόσμου στον φυσικό μας χώρο, αλλά δεν επηρεάζει τη συλλογή καρτών. Αντιθέτως, την βοηθάει».



Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

-Ουσιαστικά μιλάμε για ένα ρηξικέλευθο εγχείρημα για τα δεδομένα της Ελλάδας. Το κοινό πώς ανταποκρίνεται; Τι στόχοι υπάρχουν για το άμεσο μέλλον;

«Παράλληλα με την κάρτα και το ιντερνετικό κατάστημα, ο χώρος είναι αυτό που εντυπωσιάζει. Μιλάμε για έναν «μυστικό παράδεισο». Εγώ πόσταρα φωτογραφίες και όλοι νόμιζαν πως είναι από κάποιο ταξίδι μου στην Αμερική και δεν μπορεί ο κόσμος να καταλάβει ότι βρίσκεται σε ένα υπόγειο στου Χαριλάου, μια συνοικία στη Θεσσαλονίκη. Όταν μπαίνεις σε αυτό το χώρο, σου ανοίγεται ένας νέος κόσμος, δηλαδή την πρώτη φορά που επισκέφτηκα τον χώρο αυτό, για να τον δω και να συζητήσω, ήμουν με ένα χαμόγελο τεράστιο, που ακόμα βέβαια δεν μου έχει φύγει. Όσοι το έχουν επισκεφτεί, μας έχουν πει πως δεν έχουν πάει σε παρόμοιο χώρο παγκοσμίως, τουλάχιστον Αμερική και Ευρώπη δεν το έχουν συνατήσει, έχουμε ακούσει πως υπάρχουν κάποιοι αντίστοιχοι χώροι στην Ιαπωνία και την Ασία κατ'επέκταση, όπου εκεί ασχολούνται και είναι διαδεδομένο το «σπορ» της κάρτας και της συλλογής».

«Στο χώρο αυτό, εκτός της ιδιότητας του φυσικού καταστήματος, έχουμε σκοπό να κάνουμε πολλές δραστηριότητες με κεντρικό θέμα το μπάσκετ. Είναι εκ των πραγμάτων φτιαγμένο για ανθρώπους που ζουν για το μπάσκετ και απευθυνόμαστε σε ανθρώπους που το αγαπάνε. Έχουμε στο κοντινό πλάνο μας, covid επιτρέποντος, να κάνουμε μέχρι και σεμινάρια προπονητών, με όριο ατόμων όσον αφορά τη διαδικασία. Μιλάμε για παρουσιάσεις βιβλίων, για εκπομπές, συνεντεύξεις, podcasts, τηλεοπτικές παραγωγές και γενικότερα οτιδήποτε έχει σχέση με τον αθλητισμό και την προβολή του».



ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

-Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά το ξεκίνημά σας και ποιες εξακολουθούν να υπάρχουν;

«Οι δυσκολίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή συνδέονται με τη φυσική παρουσία των ατόμων. Θέλουμε να καλέσουμε πολύ κόσμο, γιατί άλλωστε έχει εκφράσει μεγάλο ενδιαφέρον αρκετός κόσμος για να δει τον χώρο, αλλά προσπαθούμε να τηρούμε όλα τα πρωτόκολλα λόγω κορονοϊού και δεν μπορούμε να τους αφήσουμε όλους ευχαριστημένους αυτή τη στιγμή. Τα ραντεβού είναι πολύ αυστηρά και με χρονικές αποστάσεις, σεβόμενοι τον καλεσμένο και την υπάρχουσα νομοθεσία. Οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε μαζικά αυτά που θέλουμε ακριβώς όπως τα θέλουμε λόγω Covid, αλλά η υπομονή και ο ζήλος υπάρχει».

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ WWW.TRACENCHASE.COM 

-Πώς λειτουργεί το σάιτ και τι διαφορετικό έχει να αναδείξει;

«Το σάιτ εκτός από ένα σάτι που πουλάει κάποια προϊόντα, λειτουργεί και ως ενημεροτικό σάιτ, όσον αφορά και τον τρόπο που μπορεί να γίνει κάποιος συλλέκτης και στα ελληνικά και στα αγγλικά. Δηλαδή αναφέρουμε πληροφορίες για την αγορά των καρτών, τις διαθέσιμες εκδόσεις, πως μπορεί ο Έλληνας να μπει στον κόσμο του χόμπυ της συλλογής καρτών και να γνωρίζει πως να έχει κέρδος επί της ουσίας. Είναι πλήρως ενημερωμένο το σάιτ σε αυτό το θέμα. Όπως και με νέα που αφορούν τα σπορ αυτά. Έχουμε ένα εξαιρετικά ενημερωτικό άρθρο σχετικά με όλους όσους θέλουν να ξεκινήσουν να ασχολούνται με το χόμπι της της συλλογής καρτών. Ανεβάζουμε σε τακτά χρονικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλα τα σχετικά νέα από τον χώρο της κάρτας. Προσκαλούμε όλους του φίλους του αθλητισμού να μας ακολουθήσουν και να μας παρακολουθήσουν σε αυτό το νέο ξεκίνημα. Όποιος έχει ερωτήσεις σχετικά με τις κάρτες και τα συλλεκτικά αντικείμενα, να μην διστάσει να επικοινωνήσει μαζί μας».

Tags:

ΣΧΟΛΙΑ

Εγγραφείτε στο newsletter μας
Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και ειδήσεις απο όλο τον μπασκετικό κόσμο