LUAVI header ad

Πόσα χρήματα θα μπορούσαν να βγάλουν οι μαθητές-αθλητές ως influencers; (pic)

Μετά από αρκετές δεκαετίες, το NCAA αποφάσισε οι μαθητές-αθλητές των Πανεπιστημίων να έχουν τη δική τους οικονομική ανεξαρτησία.
Πόσα χρήματα θα μπορούσαν να βγάλουν οι μαθητές-αθλητές ως influencers; (pic)

  To NCAA απαγόρευε για πολλές δεκαετίες στους μαθητές-αθλητές των Πανεπιστημίων να πληρωθούν από το εκάστοτε  άθλημά τους.

Όλα αυτά τα χρόνια, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός έχει περίπου 460000 μαθητές αθλητές, ενώ η March Madness που είναι ένα από τα πιο εμπορικά αθλητικά γεγονότα στις ΗΠΑ και διαρκεί περίπου τρεις εβδομάδες, κάνοντας τζίρο κάθε φορά κοντά στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Φυσικά, οι κανόνες δεν σταμάτησαν τους μαθητές-αθλητές να βρουν τρόπους ώστε να πληρωθούν, με το πιο πρόσφατο παράδειγμα του Zion Williamson που κατηγορήθηκε πως έλαβε χρήματα τη σεζόν 2018-19. Ο αστέρας των New Orleans Pelicans δέχτηκε αγωγή 100 εκατομμυρίων δολαρίων από την πρόεδρο της εταιρίας Prime Sports Marketing, Gina Ford. Μεταξύ άλλων, η Ford ζητούσε από τη Νο 1 επιλογή στο Draft ΝΒΑ του 2019 να παραδεχτεί ότι η οικογένειά του έλαβε οικονομικά οφέλη και δώρα για να αποφασίσει να αγωνιστεί στο Πανεπιστήμιο του Duke.

Ο Williamson ήταν αναμφισβήτητα ένας από τους πιο εμπορεύσιμους αθλητές κολεγίου τα τελευταία χρόνια αλλά σύμφωνα με τους κανονισμούς, δεν του επιτρεπόταν τίποτα περισσότερο από την αξία της υποτροφίας του και τις ευκαιρίες που του δόθηκαν ως μαθητής-αθλητής.

Ωστόσο, ολοένα και περισσότερο φαινόταν πως οι ριζικές αλλαγές ήταν καθ' οδόν.

Το NCAA απαγόρευε εδώ και πολύ καιρό τους αθλητές του να επωφελούνται από το όνομα, την εικόνα και την ομοιότητά τους (NIL) - τρεις πυλώνες προσωπικής επωνυμίας. Αλλά ένας νόμος της California που υπεγράφη πέρυσι δίνει σε αυτά τα δικαιώματα NIL σε μαθητές-αθλητές και από τότε περισσότερες από 30 άλλες πολιτείες έχουν υποβάλει παρόμοια νομοθεσία. Έτσι, στα τέλη Απριλίου, το ανώτατο διοικητικό όργανο της NCAA ανακοίνωσε την υποστήριξή του σε μια πρόταση που θα επιτρέπει στους αθλητές να αποζημιωθούν για τη χρήση του ονόματος, της εικόνας και της ομοιότητάς τους.

Τα κοινωνικά και ψηφιακά μέσα έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτές τις προτεινόμενες αλλαγές, σύμφωνα με την έκθεση της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της NCAA από τις 17 Απριλίου, ώστε να εκμεταλλεύονται το brand name τους.

Αλλά τι σημαίνει αυτό - και πώς θα πληρώνονται πραγματικά οι αθλητές;

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το μάρκετινγκ influencer είναι μια βιομηχανία 5 δισεκατομμυρίων έως 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και είναι πιθανώς το μεγαλύτερο εργαλείο δημιουργίας εσόδων για το σύγχρονο αθλητή. Ο AJ Maestas, Διευθύνων Σύμβουλος της Navigate Research, πιστεύει ότι μια ασφαλής διαδρομή είναι οι αθλητές να προσλάβουν εταιρείες που θα συνεργάζονται για τοποθέτηση προϊόντων μαζί με την πώληση διαφημίσεων στα social media των αθλητών . Πολλοί δημοφιλείς influencers βασίζονται σε αυτές τις συμφωνίες για τη δημιουργία εσόδων από τα social media τους.

Για μία πιο σαφή εικόνα του εύρους χρημάτων που ενδέχεται να κερδίσουν ορισμένοι αθλητές στο πλαίσιο αυτό, ο Blake Lawrence, ο Διευθύνοντας Σύμβουλο της Opendorse, μιας πλατφόρμας κοινωνικής έκδοσης που συνεργάζεται με περισσότερους από 10.000 επαγγελματίες αθλητές παρουσίασε τα παρακάτω στοιχεία.

Λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον μέγεθος του κοινού ενός αθλητή και το ποσοστό αφοσίωσης, ο Lawrence και η ομάδα του στο Opendorse κάνουν τις εκτιμήσεις τους σχετικά με την αξία του αθλητή στο Instagram και το Twitter - και βγάζουν ένα πιθανό εύρος κερδών.

 Τα στοιχεία είναι από δύο από τους πιο δημοφιλείς μαθητές-παίκτες από κάθε άθλημα και τα ευρήματα δείχνουν πως ορισμένοι από αυτούς τους αθλητές - που είναι έφηβοι σε ορισμένες περιπτώσεις - μπορούν να λάβουν τεράστιες αμοιβές.


H 18χρονη πόιντ γκαρντ ύψους 1.80μ Paige Bueckers, μπορεί να μην έχει αγωνιστεί ακόμα στο Πανεπιστήμιο UConn αλλά μετράει περισσότερους από 450.000 ακολούθους στο Instagram και πάνω από 25.000 στο twitter, με το Lawrence να εκτιμά πως θα μπορούσε να βγάλει 670.000 δολάρια σε ετήσια βάση. Κάθε δημοσίευση της αποτιμάται σε 20.710 δολάρια!!

 Αντίθετα, η παίκτρια ποδοσφαίρου του BYUMikayla Colohan, είναι μία ανερχόμενη τελειόφοιτη που οδήγησε την περσινή χρονιά τα αήττητα Cougars στο τουρνουά του NCAA. Ωστόσο, έχει πολύ λιγότερους οπαδούς στα social media της και έτσι η κάθε δημοσίευση της αποτιμάται σε 267 δολάρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δύο από τους τέσσερις κορυφαίους πιθανούς κερδισμένους είναι γυναίκες και άμα λάβουμε υπόψιν πως οι γυναίκες έχουν πολύ λιγότερες ευκαιρίες για να συνεχίσουν την καριέρα τους μετά την αποφοίτησή τους, τότε ενδέχεται να κερδίσουν περισσότερα βάσει αυτών των νέων αποφάσεων.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε αναλογική βάση, αυτό σημαίνει περισσότερα για αυτούς», είπε ο AJ Maestas για να συνεχίσει: «Σε πολλές περιπτώσεις, ο αθλητισμός κολεγίου είναι η κορυφή της πυραμίδας στον κόσμο τους. Αυτό είναι τεράστιο. Αλλάζει μαζικά την εξίσωση για αυτούς».

Ο Lawrence του Opendorse, ήταν linebacker (θέση στο αμερικάνικό ποδόσφαιρο) στο Πανεπιστήμιο της Νebraska και θυμάται: «Όλοι μπορούν πάντα να λένε ότι θέλουν περισσότερα, αλλά από την εμπειρία μου, δεν ήταν ότι δεν είχα αρκετά».

Για να συνεχίσει λέγοντας: «Τώρα, υπάρχουν επίσης μερικά παιδιά που στέλνουν σπίτι στην οικογένεια και τους γονείς τους - και αυτό είναι ένα δύσκολο σημείο. Μερικές εκατοντάδες δολάρια το μήνα σε έσοδα από τη δημιουργία εσόδων από το YouTube ή το Twitch streaming ή την πώληση μπλουζών - αυτό το είδος χρημάτων. Αλλά αυτή η αύξηση 20 έως 30 τις εκατό στο εισόδημα ενός μαθητή-αθλητή, αυτή είναι μια σημαντική διαφορά».

Η αλλαγή στα κέρδη των μαθητών είναι σίγουρα αισθητή. Η πρόσληψη έχει ήδη αλλάξει σημαντικά με την πάροδο των ετών, από κουτιά προσφορών υποτροφιών σε ανακοινώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως βίντεο δέσμευσης ντοκιμαντέρ. Τώρα μπαίνουν και τα μετρητά στην εξίσωση.

«Θα έχει μεγάλο αντίκτυπο», είπε ο Maestas, για να συμπληρώσει ο Lawrence: «Κάθε σχολείο πρέπει τώρα να απαντήσει στην ερώτηση από τους νεοσύλλεκτους: Πόσα χρήματα μπορώ να βγάλω το όνομά μου, την εικόνα και την ομοιότητά μου αν πάω στο σχολείο σας σε σχέση με άλλο σχολείο;»

 

Tags:

ΣΧΟΛΙΑ

Εγγραφείτε στο newsletter μας
Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και ειδήσεις απο όλο τον μπασκετικό κόσμο