Πώς η Nike «έσπρωξε» τον Κάρι... στην Under Armour! (pic's+vid's)

Ο πιο διάσημος παίκτης που υπάρχει τη δεδομένη στιγμή στο ΝΒΑ και, κατά συνέπεια, στον χώρο του μπάσκετ, είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία της Under Armour. Διαφορετικά, ο Σ...
Πώς η Nike «έσπρωξε» τον Κάρι... στην Under Armour! (pic's+vid's)

Ο πιο διάσημος παίκτης που υπάρχει τη δεδομένη στιγμή στο ΝΒΑ και, κατά συνέπεια, στον χώρο του μπάσκετ, είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία της Under Armour. Διαφορετικά, ο Στεφ Κάρι δε θα εκτιμάτο τόσο, ώστε στο τελευταίο συμβόλαιο που υπέγραψε να προβλέπεται και η ιδιότητά του ως... συνιδιοκτήτη της εταιρείας, ενώ νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί ένα σπουδαίο σποτ, όπου ο ηγέτης των Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς ζητούσε από άπαντες να είναι τα «αφεντικά» του εαυτού τους.

Πρόκειται, ούτως ή άλλως, για έναν ξεχωριστό αθλητή, από τους ελάχιστους, για τους οποίους το κοινό γεμίζει το γήπεδο, προκειμένου να τον δει να προθερμαίνεται. Όλα αυτά, κάποτε δεν είχαν προβλεφθεί από την Nike, η οποία τον οδήγησε με... μαθηματική ακρίβεια, σε συνδυασμό με μερικούς άλλους παράγοντες, στην Under Armour.

Ερχόμαστε στην Off-season του 2013, όπου συζητείται μεταξύ των δύο πλευρών η νέα τους συνεργασία. Τότε, δεν υπάρχει καμία εταιρεία που να πλησιάζει τον Κάρι, καθώς η Nike έχει τον απόλυτο έλεγχο της υπόθεσης, όπως και του 68% του τομέα των παπουτσιών για παίκτες του ΝΒΑ (74%, αν προσθέσουμε και τα Jordan's). Κάνει ό,τι μπορεί, όμως, για να την εγκαταλείψει ο πελάτης της, με τον οποίο βέβαια υπήρχε μια πιο στενή σχέση. Κι αυτό, γιατί από μικρός ο ίδιος χρησιμοποιούσε προϊόντα της εταιρείας, λόγω του γεγονότος, ότι εργαζόταν εκεί ο νονός του, Γκρεγκ Μπρινκ. 

Η προγραμματισμένη συνάντηση του Αυγούστου, γίνεται στο δεύτερο όροφο του Oakland Mariott. Ένα διάσημο στέλεχος της Nike και σύμβουλος του ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο Λιν Μέριτ, δεν παρίσταται και αντί αυτού, εμφανίζεται ο Νίκο Χάρισον, νυν αντιπρόεδρος της εταιρείας για τις δραστηριότητές της στη Βόρεια Αμερική. Εκεί, εκτός του ότι ο Κάρι αποκαλείται «Steph-On», αντί με το κανονικό του όνομα, όπως αποκαλύπτει ο πατέρας του Ντελ, γίνεται ξεκάθαρο σε ποιους παίκτες υπάρχει προτεραιότητα. Και ο Στεφ Κάρι δε βρισκόταν μεταξύ αυτών.

Πρώτη ένδειξη για του λόγου το αληθές, ήταν τα camp της Nike, κάτι όπου ο ίδιος ο «αστέρας» των «Πολεμιστών» έδινε ιδιαίτερη σημασία, καθώς όπως έχει παραδεχθεί, μέσω των συμφωνιών του, θέλει να στρέφει την προσοχή του στην ανάδειξη των επόμενων σπουδαίων παικτών. Ο Κάιρι Έρβινγκ και ο Άντονι Ντέιβις πήραν camp για να διοργανώσουν, ο Στεφ όχι. Στη συνέχεια της συζήτησης, ένα slide από το Powerpoint με πρωταγωνιστή τον Κέβιν Ντουράντ, δίνουν στους Ντελ και Στεφ Κάρι ουσιαστικά την αφορμή για να σταματήσουν τη συνεργασία με την Nike, αν και ο πατήρ υποστηρίζει πως συνέχιζε να έχει ένα poker face.

Και ήταν η αφορμή, γιατί είχαν καταλάβει, ότι λόγω παικτών, όπως ο ΛεΜπρόν, ο Κόμπι Μπράιαντ και ο Κέβιν Ντουράντ, ο Κάρι δε θα υπολογιζόταν για την πρώτη γραμμή των εκπροσώπων της εταιρείας, καθώς την ίδια στιγμή πιο πολύ είχε δοθεί έμφαση στο «πρότζεκτ» του Έρβινγκ. Η συμβουλή του πατρός ήταν η εξής λακωνική, πλην όμως ουσιώδης: «Μην φοβηθείς να δοκιμάσεις κάτι καινούργιο». Η εξήγηση του Σόνι Βακάρο, πρώην διευθυντή αθλητικού μάρκετινγκ σε Nike, Adidas και Reebok, για την αδιαφορία της Nike, ήταν πως «καθετί που τον κάνει ανθρώπινο και μαζεμένο, χωρίς να μοιάζει σε καμία περίπτωση με τέρας, είναι ένα ανάθεμα για την Nike. Θέλουν τύπους με πολύ κοντά κουρέματα και μύες».

irving-curry-cleveland-golden-state

Αυτό το καινούργιο, λοιπόν, έμελλε να έρθει από έναν συναθλητή του στους Ουόριορς, ο οποίος βρισκόταν στους αγώνες μεταξύ του DNP και των ελάχιστων λεπτών συμμετοχής που λάμβανε σε ορισμένους αγώνες. Ο λόγος γίνεται για τον Κεντ Μπέιζμορ, ο οποίος λίγο μετά την έλευσή του στους Ουόριορς, έγινε άμεσα ο παίκτης με τα περισσότερα... παπούτσια στην ομάδα. Όπως παραδέχεται ο ίδιος, «η Under Armour μου είχε στείλει ένα φορτίο με 19 παπούτσια όταν μετακόμισα στο σπίτι μου στο κέντρο του Όκλαντ. Δεν είχα καν έπιπλα, αλλά έναν τόνο με πακέτα UA. Είχα επίσης, μία συμφωνία, με την οποία θα μου έδιναν 60 ζευγάρια παπούτσια τη σεζόν». Ένας απίστευτος αριθμός, για παίκτη που έβγαλε τις δύο σεζόν στους Γκόλντεν Στέιτ, παίζοντας βασικά στη θυγατρική της Σάντα Κρουζ. Ή όπως θα έλεγε ο Κάρι, «για εμάς ήταν απλά ένας ρούκι, αλλά είχε καθημερινά τον περισσότερο εξοπλισμό και κουτιά μπροστά από το ερμάριο του, σε σύγκριση με όλους τους υπόλοιπους στην ομάδα».

curry-bazemore

Γρήγορα, όμως, ανέπτυξε στενή φιλία με τον Κάρι και μια μέρα πήρε το θάρρος να του πει «φίλε, φτιάξε το δικό σου παπούτσι». Κάπου εκεί, έγινε ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ των δύο πλευρών, με τον διευθυντή του αθλητικού μάρκετινγκ Κρις Στόουν να κατενθουσιάζεται και να γεμίζει το τηλέφωνο του Μπέιζμορ με κλήσεις όπου ρωτούσε για την πορεία των διαπραγματεύσεων. Λίγο αργότερα, θα επιτυγχανόταν η συμφωνία και ο Στεφ Κάρι θα είχε το δικό του παπούτσι, εντυπωσιάζοντας πάντα με το πόσο... ανθρώπινος είναι σε σύγκριση με τους υπόλοιπους «αστέρες».

Αυτό ήταν και το στοιχείο, που δεν προέβλεψε η Nike, ότι θα προσέφερε τέτοια δημοσιότητα στον εν λόγω παίκτη. Τώρα πια, πρόκειται για έναν αθλητή με τις περισσότερες πωλήσεις παπουτσιών του στο ΝΒΑ, μετά τον Μάικλ Τζόρνταν, αν και ο ίδιος συνεχίζει να είναι αρκετά διπλωματικός και να χαιρετά χαμογελαστός, όποτε βλέπει στο γήπεδο αντιπροσώπους της Nike, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, τις εξόδους με τον ράπερ Drake.

Ο Κάρι, πάντως, έχει μια... δική του εξήγηση για το πώς επέλεξε την Under Armour, έχοντας περάσει πρώτα από την Davidson στην αποχώρηση από την Nike. Στην ίδια εποχή, λίγες εβδομάδες πριν κληθεί να πάρει οριστική απόφαση, έβαλε την κόρη του Ράιλι, να διαλέξει ανάμεσα σε ένα ζευγάρι Nike, ένα Adidas κι ένα Under Armour, ποια θα ήταν τα δύο που θα κρατούσε για τον εαυτό της και ποιο θα άφηνε για τον πατέρα της. Τότε ήταν μόλις ενός έτους. «Πήρε το πρώτο παπούτσι και το πέταξε πάνω από τον ώμο της. Πήρε το δεύτερο κι έκανε το ίδιο πράγμα. Πήρε το τρίτο, περπάτησε και το έδωσε στο χέρι μου. Ήταν το Under Armour Anatomix Spawn. Συμπέρανα, λοιπόν, ότι ήξερα καλά τι επέλεγα».

Με αυτόν τον τρόπο, ο Στεφ Κάρι έγινε η «πριμαντόνα» της εταιρείας, δηλώνοντας πως... δεν πάει πουθενά! Η αδιαφορία της Nike, λόγω της διαφορετικής της φιλοσοφίας ως κυρίαρχης εταιρείας στον χώρο των υποδημάτων στο άθλημα, οι συμβουλές και ο ρόλος του Μπέιζμορ ως ενδιάμεσο και η επιλογή της μικρής Ράιλι, τον έφεραν στην Under Armour. Και δεν περνάει άσχημα...

Πώς η Nike «έσπρωξε» τον Κάρι... στην Under Armour! (pic's+vid's)

Πώς η Nike «έσπρωξε» τον Κάρι... στην Under Armour! (pic's+vid's)

Πώς η Nike «έσπρωξε» τον Κάρι... στην Under Armour! (pic's+vid's)

ΣΧΟΛΙΑ

Εγγραφείτε στο newsletter μας
Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και ειδήσεις απο όλο τον μπασκετικό κόσμο