Το βράδυ της Παρασκευής (10/12), ο Παναθηναϊκός κατάφερε να ξεσπάσει στην 4η περίοδο κόντρα στην ALBA Berlin και να φτάσει στην 4η νίκη του στη φετινή EuroLeague, με την άνετη φύση της διακύμανσης της διαφοράς στο φινάλε να δίνει τη δυνατότητα στον Νεοκλή Αβδάλα να πατήσει στο παρκέ του ΟΑΚΑ και να γράψει ευρωπαϊκή ιστορία!

Συγκεκριμένα, λίγο πριν το τέλος της αναμέτρησης, ο 15χρονος άσος ξεχύθηκε στο ανοιχτό γήπεδο και έπειτα από μια εξαιρετική full court πάσα του Kendrick Perry κατάφερε να πετύχει το πρώτο του καλάθι στη διοργάνωση και να γίνει ταυτόχρονα ο νεότερος σκόρερ του «τριφυλλιού» μα και του θεσμού γενικότερα, ξεπερνώντας τον Ricky Rubio -νυν guard των Cleveland Cavaliers.

 

 

 

Αυτό που ωστόσο, φέρνει έντονες αναμνήσεις στο μυαλό των απανταχού φιλάθλων της ομάδας δεν είναι άλλο από τον τρόπο που επήλθε το πρώτο του καλάθι, με το προϊόν των ακαδημιών του οργανισμού της Αθήνας να καρφώνει σε fast break την αργοπορημένη να επιστρέψει άμυνα των Γερμανών.

Ποιος άλλος είχε πετύχει πανομοιότυπο καλάθι;
Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, το ίσως μεγαλύτερο ελληνικό prospect της περασμένης δεκαετίας, που σε έναν αγώνα για το Κύπελλο Ελλάδος με τον Πανιώνιο, είχε κάνει το ντεμπούτο του με τα «πράσινα» στη garbage time και πέτυχε στην ίδια μπασκέτα, με τον ίδιο τρόπο και την ίδια συγκυρία τους πρώτους του πόντους!

 

Δείτε τη φάση στην αρχή του παρακάτω βίντεο:

 

Η ιστορία του νεαρού σταρ από το Αιγάλεω γνωστή και παράδειγμα προς αποφυγή για τους νεαρούς αθλητές που ονειρεύονται να πρωταγωνιστήσουν για χρόνια στο κορυφαίο επίπεδο, όπως γνωστή είναι και η εκμετάλλευσή του από το εκάστοτε επιτελείο της ομάδας -με τον Αργύρη Πεδουλάκη να είναι ο μόνος ουσιαστικά που τον ενσωμάτωσε στο rotation στα Playoffs του 2016 (10.5 λεπτά ανά αγώνα σε 5 χρόνια/ 6 λεπτά ανά αγώνα στην Ευρώπη).

Από την άλλη μεριά, ένας λευκός και δίχως καμία μουντζούρα πίνακας.
Ένας πίνακας νέος και έτοιμος να παραδοθεί στις μπογιές και τα χρώματα ενός νεαρού παιδιού, που είναι πρόθυμο να χαράξει το δικό του μονοπάτι, με το δικό του στυλ και τη δική του υπογραφή κόντρα σε αναμνήσεις, λάθη και σωστά.

Μπορεί αυτό το κομμάτι να είναι έργο τέχνης και να φιλοξενηθεί σε μερικά από τα πιο γνωστά μουσεία του κόσμου ή μερικές από τις πιο βαθιές συζητήσεις, από εκείνες που δεν τελειώνουν ποτέ γιατί δε θυμούνται από που ξεκίνησαν.
Μπορεί να ξεχαστεί σε κάποια γωνιά δίπλα σε νέα και ομορφότερα έργα, και να σκουριάσει αργά ή γρήγορα από το λαμπερό φως του ήλιου και ένα υπόγειο στούντιο.

Πολλά μπορούν να συμβούν, τα οποία ακόμα είναι αχαρτογράφητα και άγνωστα.
Αλλά είναι στο χέρι του Νεοκλή Αβδάλα να πετύχει, να αποτύχει, να καταφέρει πολλά ή λίγα.
Και τότε, η διπλή ιστορία θα μπορέσει να βγάλει το δικό της πρόσημο και τα δικά της λόγια.