Ο Δημήτρης Γαλάνης μίλησε στο σεμινάριο της Κέρκυρας και μίλησε στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΚ για τους νέους προπονητές, για τα θέματα που ανέλυσε, αλλά και για το πόσο σημαντική είναι η ενημέρωση των τεχνικών.
Αναλυτικά:

Για το Σεμινάριο στη Κέρκυρα: “Το είπα και στην ομιλία μου ότι είναι πολύ σημαντικό να μιλάνε 4 ομιλητές για τις αρχές του passing game και ενώ ξεκινάνε για τις νεαρές ηλικίες να καταλήγουν στο υψηλό επίπεδο που η βάση αυτού είναι ότι διδάσκουμε στα νεαρά παιδιά. Η προσέγγιση των ομιλιών και η δομή τους ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Η προσπάθεια της οργανωτικής επιτροπής ήταν τεράστια. Προσωπικά θέλω να ευχαριστήσω τους διοργανωτές για την άψογη και εξαιρετική φιλοξενία τους. Αποδείχτηκε ότι στη Κέρκυρα υπάρχει έφορο έδαφος για περαιτέρω εξέλιξη και είναι σημαντικό γεγονός ότι μέσα από το μπάσκετ εκπροσωπείται μία ευρύτερη περιοχή 150.000 κατοίκων”.

Για τον τομέα που ανέλυσε στους εναλλακτικούς τρόπους επίθεσης νεαρών παικτών: “Ξέχωρα την κίνηση του V-cut, της back door και της αρμονικής κίνησης όλων των παικτών μπορεί να υπάρξουν εναλλακτικοί τρόποι επίθεσης ιδιαίτερα όταν η μπάλα από τη γωνία πηγαίνει πάνω με cross screen, με μεταφορά της μπάλας στην απέναντι πλευρά και down screen ή με ένα πρόθεμα για εισαγωγή στην hand off κίνηση. Επίσης μπορούν να γίνουν παιχνίδια κίνησης και συνεχόμενα τα οποία να έχουν ως βάση τους τα διαγώνια-τα down screen -τα back screen. Με την αρχή της προοδευτικότητας μπορούμε να εισάγουμε παιχνίδια pick and roll στα οποία δίνουμε έμφαση στη κίνηση των παικτών μακριά από τη μπάλα και στη μεταφορά αυτής στην αδύνατη πλευρά.

Θεωρούμε ότι η ποικιλομορφία της άσκησης βοηθάει στην εξέλιξη των νεαρών αθλητών, διαμορφώνει ομοιογένεια στην ομάδα, συντελεί στο να υπάρχει ισχυρό κίνητρο μάθησης και αναπτύσσει νεαρούς αθλητές οι οποίοι από τα 15 έως τα 17 είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε αντρικές υποχρεώσεις. Γενικά οι εφηβικές ομάδες θα πρέπει να έχουν κατά 80% ένα ολοκληρωμένο σύστημα τακτικής και ένα γυμναστικό πρόγραμμα μίας συγκροτημένης αντρικής ομάδας. Τέλος οι νεαροί αθλητές πρέπει να αντιλαμβάνονται την προπονητική διαδικασία ως φορέα εκπαίδευσης”.

Για το πόσο σημαντικό είναι οι προπονητές των νεαρών ηλικιών να είναι καλά ενημερωμένοι: “Η γνώση δεν σταματά, η γνώση είναι οδηγός έμπνευσης και δύναμη δημιουργίας. Σε μία πολύ “γρήγορη” εποχή όπου τα παιδιά έχουν τεράστια πρόσβαση στη πληροφόρηση εμείς θα πρέπει και να είμαστε καλά πληροφορημένοι και οι παλαιότερες γνώσεις μας να συνδέονται με αυτές που έρχονται. Όποιος μένει στα ίδια είναι σαν τα λιμνάζοντα νερά”.