Το “κυανόλευκο” χρώμα είναι… διαβολικά ίδιο. Ωστόσο, στο Αθλητικό Κέντρο Δαΐς, όπου στεγάζονται τα όνειρα των ανθρώπων του Αθλητικού Συλλόγου των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, δεν θα συναντήσει κανείς “Μπλε Διάβολους“. Αλλά δεκάδες παράγοντες και προπονητές με όραμα και κυρίως εκατοντάδες παιδιά που συνδυάζουν το σχολείο με τον αθλητισμό και τηρούν ευλαβικά το έμβλημα του ΑΣΕΔ, που συνοδεύεται από το περίφημο “Νους υγιής εν σώματι υγιεί“.

Απλώς, η φετινή επιτυχία της ομάδας μπάσκετ του σχολείου, που κατέκτησε για πρώτη φορά το Πανελλήνιο Σχολικό Πρωτάθλημα μπάσκετ που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας, θα μπορούσε να παραπέμπει στο φημισμένο πανεπιστήμιο Duke των ΗΠΑ, το οποίο αγωνίζεται με το παρωνύμιο “Blue Devils“!

Και έχει κατακτήσει 4 τίτλους (1991, 1992, 2001, 2010) του αμερικάνικου πανεπιστημιακού πρωταθλήματος, υπό τις οδηγίες του θρυλικού προπονητή, Μάικ Σιζέφσκι. Η επιτυχία των παικτών του κόουτς Στάθη Κούκη έκανε ακόμη πιο περήφανο τον πρόεδρο του συλλόγου, κ. Ιωάννη Δούκα, που μίλησε στο basketblog.gr για τον θρίαμβο της ομάδας.

Αλλά και σχολίασε γενικότερα την λειτουργία των εκπαιδευτηρίων, σε μία περίοδο που τα πάντα μοιάζουν “θολά” μπροστά στις οικονομικές, πολιτικές και εκ των πραγμάτων κοινωνικές συνθήκες και διαφοροποιήσεις…

Ακόμη και η πρώτη μασκότ του ΑΣΕΔ λεγόταν “Duke” (σ.σ.: έφυγε από τη ζωή πριν από 10 μέρες…) και ήταν μία καφέ αρκούδα που “υιοθετήθηκε” το 1995. Ως επιστέγασμα της συνεργασίας του συλλόγου με την αστική εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, “Αρκτούρος“, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και σκοπό την προστασία και τη διαχείριση της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος…

Λίγο νωρίτερα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ιδρύθηκε το τμήμα μπάσκετ του ΑΣΕΔ. Αν και αρχικά ο σύλλογος περηφανευόταν για το τμήμα χάντμπολ, πρωταθλητή Ελλάδος το 1998, το 2001 και το 2008 και Κυπελλούχου το 1998, το 1999, το 2008 και το 2010! Η ομάδα μπάσκετ, που ξεκίνησε το 1993 από την Δ΄ ΕΣΚΑ, έφτασε ως την Α2 κατηγορία (2003-2007) και πλέον αγωνίζεται στην Β΄ Εθνική. Ενώ πλέον υπάρχουν στον σύλλογο ομάδες ποδοσφαίρου σάλας, badminton, καράτε, στίβου και γυμναστικής.

Μονάχα που φέτος στον Δούκα κατάφεραν να εξασκηθούν και να διαπρέψουν στο να… κόβουν το διχτάκι από τις μπασκέτες. Τελετουργικό που συνηθίζεται στις ΗΠΑ και έχει γίνει πια σήμα-κατατεθέν ενός θριάμβου και κατάκτησης τροπαίου παγκοσμίως. Η σχολική ομάδα μπάσκετ πανηγύρισε την πρώτη θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, η τελική φάση του οποίου διεξήχθη στο κλειστό του Περιστερίου.

Οι παίκτες του Στάθη Κούκη (στην πλειοψηφία τους μέλη της εφηβικής ομάδας του Δούκα) επιβλήθηκαν 86-61 στον τελικό του 3ου ΓΕΛ Ηρακλείου! Ενώ στον ημιτελικό χρειάστηκαν την πεντάλεπτη παράταση για να υποτάξουν 62-56 (κ.α. 53-53) την ομάδα των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη, σε έναν συγκλονιστικό αγώνα και ανατρέποντας μία διαφορά 10π. στο τελευταίο τετράλεπτο!!! Τους πόντους στον τελικό σημείωσαν οι:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΟΥΚΑ (Κούκης): Παπαδιονυσίου 6 (1), Σιμιτζής, Κεφάλας 6, Παλαιοχωρίτης 13 (3), Σιώκος, Σταθόπουλος 14 (3), Φιλιππάκος 16 (1), Δελής 5, Δημακόπουλος 9 (1), Μιχαλόπουλος 15, Ασκητής 2, Πιτταράς.
3ο ΓΕΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (Οικονόμου): Καλατζής 11 (2), Παχιαδάκης 6 (2), Παραδουλάκης, Κοκολάκης 5 (1), Σκάνδαλος 23 (1), Μυλωνάς 6 (2), Χριστοδούλου, Κυπριωτάκης 3, Παπαδογιαννάκης 7 (1), Χατζηδάκης, Ορφανάκης.

Ο τίτλος σαφώς και κοσμεί την τροπαιοθήκη του ΑΣΕΔ, όμως ο απώτερος σκοπός των ανθρώπων του συλλόγου είναι το σχολείο να γίνει σημείο αναφοράς σε επίπεδο υποδομών. Κάτι που επισημαίνει πάντα και ο πρόεδρος του Αθλητικού Συλλόγου των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, κ. Ιωάννης Δούκας, ο οποίος στην ερώτηση “τι σημαίνει ο ΑΣΕΔ για εσάς;”, έχει έτοιμη την απάντησή του: “Είναι πάρα πολλά αυτά που ο ΑΣΕΔ σημαίνει για μένα, για αυτό άλλωστε και τον ίδρυσα (σ.σ.: το 1979).

Τα βασικότερα είναι: μια καλή και υγιεινή ζωή για τα παιδιά μας, μια ευχάριστη παρέα για τους γονείς και ένα πνεύμα συνεργασίας με κοινούς στόχους για όλους”. Ο κ. Δούκας, πάντως, δεν στάθηκε στην μόνιμη άποψή του για τοn σχολικό αθλητισμό και μίλησε στο basketblog.gr τόσο για τον θρίαμβο της σχολικής ομάδας μπάσκετ, αλλά και γενικότερα για την λειτουργία του συλλόγου.

Basketblog.gr: Έχοντας απαντήσει στην ερώτηση “τι σημαίνει για εσάς ο ΑΣΕΔ;”, (σ.σ.: στο βιογραφικό σας στην επίσημη ιστοσελίδα του συλλόγου) ποιο είναι πια το κίνητρο για να συνεχίσετε, μέσα στις τωρινές κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνθήκες της εποχής;

Ιωάννης Δούκας: “Το κίνητρο πηγάζει μέσα από τη μεγάλη αγάπη που έχουμε για αυτή την τόσο σημαντική κοινωνική προσφορά που συντελεί ο ΑΣΕΔ. Είναι τόσες πολλές οι εκατοντάδες των μαθητών, αθλητών και ανθρώπων γενικότερα που ωφελήθηκαν αθλητικά, ψυχικά, σωματικά μέσα από τις δραστηριότητες του συλλόγου όπου η θετική τους ενέργεια μας δίνει κουράγιο και δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας”.

Β: Ως μαθηματικός και προφανώς πρακτικός άνθρωπος, πώς καταφέρατε να βάλετε τόσο συναίσθημα στον ΑΣΕΔ;

Ι. Δ.: “Είναι πραγματικά εντυπωσιακό, αλλά τα συναισθήματα δεν τα ελέγχεις πάντοτε. Μερικές φορές ξεκινάς με ένα όραμα και στο δρόμο ανακαλύπτεις ότι η υλοποίηση του φέρνει μαζί και άλλα πρωτόγνωρα συναισθήματα που έχουν πολύ μεγάλη αξία. Τότε λοιπόν επενδύεις ακόμα περισσότερο σε αυτό που κάνει ευτυχισμένο όχι μόνο εσένα αλλά και πολύ ακόμη κόσμο”.

Β: Το συναίσθημά σας για την φετινή κατάκτηση του Πανελληνίου Σχολικού Πρωταθλήματος από την ομάδα μπάσκετ;

Ι. Δ.: “Είναι μια τεράστια επιτυχία και συγχαίρω από τα βάθη της καρδιάς μου όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτή. Αθλητές, προπονητές, στελέχη του τμήματος μπάσκετ δούλεψαν οργανωμένα και μεθοδικά κάποια χρόνια τώρα και η 1η θέση ήρθε σαν ένα “φυσικό” αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής. Εύχομαι και η συνέχεια να είναι ανάλογη”…

Β: Ποια η γενικότερη άποψή σας για το επίπεδο του σχολικού αθλητισμού στην Ελλάδα;

Ι. Δ.: “Έχει κάνει τους κύκλους του. Τώρα είναι σε μια δύσκολη στιγμή γιατί εάν καταργηθούν οι πριμοδοτήσεις και παράλληλα συνεχίσει το σύστημα στα ΑΕΙ να είναι ίδιο ή παρεμφερές δύσκολα κάποιος μαθητής Λυκείου θα “επενδύει” στον αθλητισμό. Πιστεύω ότι η Πολιτεία θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα τον σχολικό αθλητισμό και να επενδύσει στρατηγικά σε αυτόν για την ανάπτυξη αθλητικής κουλτούρας και ευρύτερης αγάπης για την άθληση. Είναι ένα σημαντικό στοιχείο που εάν το αποκτήσει ο Έλληνας θα δούμε πολύ διαφορετικές συμπεριφορές στην κοινωνία μας και μια καλύτερη – γενικότερα – “Στάση Ζωής”

Β: Ποια τα μεγαλύτερα προβλήματα στην λειτουργία αθλητικών σχολείων, αλλά και ποιες οι προϋποθέσεις για την βελτίωσή τους;

Ι. Δ.: “Έχει να κάνει με τον ευρύτερο σχεδιασμό στον σχολικό αθλητισμό και την κατάλληλη ισορροπία και συνεργασία που θα πρέπει να έχει με τον σωματειακό, αλλά και μαζικό αθλητισμό. Χρειάζεται ένα καλό στρατηγικό πλάνο τουλάχιστον 3-5 χρόνων για να πεις ότι πας προς τη σωστή κατεύθυνση”.

Β: Ποια σημεία πιστεύετε πως απαιτούν άμεση βελτίωση στον χώρο του σχολικού αθλητισμού;

Ι. Δ.: “Η δυνατότητα ευέλικτων ωρολογίων προγραμμάτων θα ήταν ένα σημαντικό βήμα για να μπορεί να οργανωθεί πιο δημιουργικά ένα πλάνο σχολικού αθλητισμού. Παράλληλα χρειάζονται σίγουρα και οι κατάλληλες υποδομές, αλλά πάνω από όλα οι καλά προετοιμασμένοι και με πολύ όρεξη για δουλειά καθηγητές φυσικής αγωγής που θα είναι έτοιμοι να κάνουν μια κατάθεση ψυχής σε αυτό που καλούνται να υπηρετήσουν”.