Όσοι έχουν παρακολουθήσει έστω και έναν αγώνα από τα playoff του NBA σίγουρα θα έχουν προσέξει την ομοιομορφία χρώματος που υπάρχει στις μπλούζες των θεατών. Για παράδειγμα στους εντός έδρας αγώνες των Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς , στις κερκίδες κυριαρχεί το κίτρινο. Και αν νομίζετε  ότι αυτό είναι σύμπτωση ή ότι οι φίλαθλοι είναι τόσο καλά οργανωμένοι , κάνετε λάθος. Τα μπλουζάκια αυτά τα φτιάχνουν οι ομάδες και τα προσφέρουν δωρεάν στους φιλάθλους τους έτσι ώστε να δημιουργήσουν αυτήν την εκπληκτική εικόνα που φαίνεται στην τηλεόραση.

Ποια είναι όμως η διαδικασία  για την επιλογή σχεδίου και χρώματος μιας τέτοιας μπλούζας;

Ουόριορς: «Strength in numbers»

Όταν οι Ουόριορς προσέλαβαν τον Στιβ Κερ, ο Τσιπ Μπάουερς(διευθυντής μάρκετινγκ της ομάδας) θέλησε να γνωρίσει καλύτερα τον νέο προπονητή έτσι ώστε να βρει ένα σλόγκαν που να περιγράφει την φιλοσοφία του αλλά και να είναι αυθεντικό.

Στο πρώτο του καμπ προετοιμασίας, ο Κερ, μίλησε για την ανάγκη συλλογικής προσπάθειας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου αλλά και για την «δύναμη στους αριθμούς». Αυτή η έκφραση ήταν που έκανε το κλικ στο μυαλό του Μπάουερς, και κάπως έτσι γεννήθηκε μια καμπάνια μάρκετινγκ εκατομμύριων.

Καθώς οι Ουόριορς οδεύουν προς την υπεράσπιση και κατάκτηση του τίτλου θα παρατηρήσετε ότι οι θεατές στο «Oracle Arena» φορούν κίτρινα  μπλουζάκια που λένε ακριβώς αυτή την έκφραση «Strength in numbers», η οποία περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο το μαγικό ταξίδι των «πολεμιστών» τα 2 τελευταία χρόνια.

 

The t-shirts are laid out at Oracle Arena for tonight’s #NBAFinals Game 2!

Ένα βίντεο που δημοσίευσε ο χρήστης NBA (@nba) στις Ιούν 5, 2016, 1:40μμ PDT

Τα μπλουζάκια των Θάντερ

Στην Οκλαχόμα, ο Μπράιαν Μπίρνες (διευθυντής μάρκετινγκ και πωλήσεων), επέλεξε, οι Θάντερς, να δίνουν διαφορετικά μπλουζάκια σε κάθε γύρο. Έτσι στον πρώτο γύρο οι θεατές φορούσαν μπλούζες που έγραφαν «My Thunder», «Bring your Thunder» στον δεύτερο, ενώ απέναντι στους Σπερς θέλησαν να τα κάνουν να μοιάζουν σαν κάτι που θα φορούσε κάποιος στο γυμναστήριο, θέλοντας να δώσουν το μήνυμα ότι είναι κάτι που έχουν ξανακάνει.

thunder-spurs

Πώς γίνεται η επιλογή του χρώματος;

Η επιλογή του χρώματος που θα έχουν οι μπλούζες, μόνο εύκολη δεν πρέπει να θεωρηθεί, καθώς ανάλογα με τους πιθανούς  αντιπάλους  πρέπει , οι άνθρωποι που δουλεύουν στο μάρκετινγκ, να αποφύγουν πάση θυσία  συγκεκριμένα χρώματα. Και αν αυτό σας φαίνεται υπερβολικό δείτε τι έγινε το 2007 στον αγώνα Τορόντο Ράπτορς-  Νιου Τζέρσι Νετς.

Εκείνη την χρονιά οι Ράπτορς έφτιαξαν  και μοίρασαν στους φιλάθλους τους κόκκινα μπλουζάκια .Δεν υπολόγισαν όμως ότι οι Νετς θα αγωνιστούν με την κόκκινη εμφάνισή τους! Το αποτέλεσμα ήταν στην τηλεόραση να φαίνεται σαν να δίνουν οι Νετς έναν εντός έδρας αγώνα , και αυτό ήταν  ένα λάθος  που θα τρέλαινε κάθε υπεύθυνο μάρκετινγκ.

toronto-nets 2007reds

 

Διαφήμιση και εκτός γηπέδου

Σύμφωνα με τους ειδικούς τα μπλουζάκια των playoff, που δίνουν δωρεάν οι ομάδες στους φιλάθλους τους, δεν βοηθούν μόνο στην εικόνα που δίνει ένα γήπεδο, την ώρα του αγώνα, αλλά αποτελούν μία κινητή διαφήμιση και έξω από αυτό. Όπως υποστηρίζει  και ο Μπάουερς , όταν κάποιος φοράει ένα play off T-shirt είναι σαν να λέει «ήμουν κι εγώ εκεί» και σίγουρα αυτό μπορεί να λειτουργήσει ως λόγο για να ξεκινήσει μια συζήτηση μεταξύ των φανς.

Πάτυ Παναγιωτοπούλου