Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο τερμάτισε δεύτερος στην ψηφοφορία του All-Star Game, πίσω μόνο από τον ΛεΜπρόν Τζέιμς. Στα πρώτα αποτελέσματα, μάλιστα, που είχαν γνωστοποιηθεί, ο «Greek Freak» ήταν πρώτος σε όλο το ΝΒΑ.

Η ιστοσελίδα «sbnation.com» ήρθε σε επικοινωνία με τον αντιπρόεδρο των Μπακς, Άλεξ Λάσρι, ο οποίος απάντησε σε ερωτήματα που αφορούσαν την εκστρατεία που είχε στηθεί γύρω από τον Giannis στην διάρκεια της ψηφοφορίας για τη λαμπερή διοργάνωση.

 
Αναλυτικά:

– Πώς καταφέρατε να δημιουργήσετε μια καμπάνια για τον παίκτη που έχει το δυσκολότερο όνομα στη λίγκα, όταν η κεντρική ιδέα είναι το κοινό να πληκτρολογεί το όνομα του παίκτη στα social media;
Ο Νικ Μονρό είναι ο υπεύθυνος μας στα social media. «Έχτισε» πάνω σε αυτό που έκαναν και πέρυσι οι Μπακς και μέσω του twitter και του facebook προσκαλούσε τον κόσμο να κάνει copy paste το… δύσκολο όνομα του Γιάννη, από το να το γράψουν μόνοι τους. Ξέραμε πως έχουν μια δυνατή βάση φιλάθλων στο Μιλγουόκι, οι οποίοι είχαν δείξει τη στήριξή τους και πέρυσι. Η συνεργασία με την Nike και την Aegean Airlines βοήθησε επίσης, καθώς φρόντιζαν να κάνουν ανάλογες αναρτήσεις στις εκάτοστε γλώσσες των χωρών, για να καταλαβαίνει ακόμα και ο κόσμος που δεν γνωρίζει αγγλικά τι ακριβώς κάνουμε.

 – Με τι είδους συνεργάτες προσπαθήσατε να έρθετε σε επαφή διεθνώς;
Με μερικές ελληνικές ομάδες, με τις οποίες δουλεύουμε μαζί, αλλά και με ανθρώπους που ήξερε ο Νικ και δούλευαν με τον Γιάννη στην Ελλάδα. Αντί να χρησιμοποιήσουμε την μετάφραση του Google, η οποία όλοι γνωρίζουμε πως δεν λειτουργεί πάντα, προσπαθήσαμε να εξασφαλίσουμε το γεγονός ότι… περνάμε το μήνυμα στα ελληνικά.

– Ο Αντετοκούνμπο τερμάτισε 2ος στην ψηφοφορία, πάνω από Κάρι και Ντουράντ. Πώς συνέβη αυτό;
Έχω δουλέψει στον πολιτικό χώρο (σ.σ. ήταν βοηθός στον Λευκό Οίκο στην θητεία του Μπάρακ Ομπάμα) και το αντιμετώπισα σαν μια πολιτική εκστρατεία. Αυτό που πρέπει να έχεις είναι έναν σπουδαίο υποψήφιο και ο Γιάννης είναι ένας εξαιρετικός υποψήφιος! Μπορεί να κάθεται σε ένα μανάβικο και να υπογράφει για ώρες αυτόγραφα, μέχρι να βεβαιωθεί ότι θα πάρει και ο τελευταίος. Μετά από μία ήττα, πάντα θα βγει στο παρκέ για να χαιρετήσει τον κόσμο. Πέρυσι στη Νέα Υόρκη έμεινε έξω από το λεωφορείο για μισή ώρα! Έχει κάνει πολλά πράγματα για να χτίσει τη βάση του. Εμείς απλά τον υποστηρίζουμε. Διανύει μια σεζόν, στην οποία τον χαρακτηρίζουν MVP και κάνει τρελά πράγματα. Πολλές ψήφοι είχαν να κάνουν με την ικανότητά μας να παίρνουμε πράγματα από αυτόν και να τα δίνουμε στο κοινό σε πραγματικό χρόνο. Υπήρχε μεγάλη ενίσχυση στα social media.

– Ένας φίλαθλος μπορεί να θαυμάζει έναν παίκτη για τα highlights του ή για το παπούτσι που λανσάρει. Αλλά το ότι δημιουργείται τέτοια σχέση του παίκτη με το κοινό μπορεί να συμβάλλει στην επιτυχία του.
Νομίζω πως είναι πραγματικά ενδιαφέρον το ότι ο Γιάννης το έκανε αυτό χωρίς να έχει κάποια συνεργασία για δικό του παπούτσι. Ούτε έχει μεγάλη συνεργασία με άλλη εταιρεία. Ούτε τον βλέπεις συνέχεια στην τηλεόραση. Είναι απλά η δύναμη της θέλησης και το πόσο αρεστός είναι, ακόμα και από τα highlights του.

– Πώς νιώθετε που έχετε ξεπεράσει τις προκλήσεις της «μικρής» αγοράς με τον Αντετοκούνμπο;
Έχει πλάκα. Είναι ωραίο να είσαι μέρος αυτού. Πλέον λέμε πως “αυτό θα μας βάλει στον χάρτη, ακόμα και διεθνώς”. Μεγαλώνοντας ήθελα να πάω στο University of North Carolina, γιατί ο Μάικλ Τζόρνταν έπαιξε εκεί. Αλλά ήθελα να πάω και στο Georgetown, που ήταν ο Patrick Ewing. Δεν ήξερα όμως ότι ήταν καθολικό σχολείο και οι γονείς μου δεν με άφησαν. Δεν έχω όμως αμφιβολία πως άνθρωποι σε όλο τον κόσμο γκουγκλάρουν το Μιλγουόκι τώρα. Όταν επισκέπτομαι τις ΗΠΑ, θέλω να πάω στο Λος Άντζελες, στη Νέα Υόρκη, στο Σικάγο και το Μιλγουόκι, γιατί οι αγαπημένοι μου παίκτες είναι εκεί.

– Και μπορείτε να πείτε πλέον πως ο κόσμος κάνει ταξίδια για να δει παίκτες σαν τον Γιάννη.
Νομίζω πως όλο αυτό μας βοηθάει στην προσπάθεια να δείξουμε πως το Μιλγουόκι είναι ένα μέρος, στο οποίο θες να βρίσκεσαι. Μπορείς να βγεις Νο. 1 στην ψηφοφορία, ακόμα και αν είσαι στο Μιλγουόκι. Δεν χρειάζεται να είσαι από την Νέα Υόρκη ή τη Φιλαντέλφεια. Μπορείς να είσαι από μια μικρή αγορά και να έχεις μεγάλη επιρροή και αντίκτυπο. 

– Παίρνει μεγάλη βοήθεια και από την οικογένειά του επίσης.
Ναι, έβλεπες τον Θανάση να κάνει αναρτήσεις στο twitter πολλές φορές μέσα στην ημέρα. Η μητέρα του επίσης έμπαινε για να τον ψηφίσει. Το ίδιο και τα υπόλοιπα αδέρφια του. Είναι κομμάτι του Γιάννη αυτό. Ακόμα και η κοπέλα του ανέβαζε ποστ, όπως εκείνο που ήταν με μάσκα προσώπου κι έγραφε “ακόμα και οι all stars είναι άνθρωποι” κι εκείνος ήταν τελείως κουλ με αυτό.  Είναι άνθρωπος της οικογένειας και του μπάσκετ. Αυτά τα δύο είναι τα πιο σημαντικά για εκείνον.

 – Είχατε κάποια στρατηγική για την ποσότητα των αναρτήσεων που θέλατε να πετύχετε μέσα σε μια ημέρα; Υπήρχε ένας συγκεκριμένος στόχος;
Δεν υπήρχε κάποιο συγκεκριμένο νούμερο από αναρτήσεις που θέλαμε να πετύχουμε. Πάνω κάτω ξέραμε πόσα retweets θα πάρουμε, είχαμε μια βάση.  Βάζαμε αναρτήσεις σε twitter και facebook και φροντίζαμε να υπενθυμίζουμε στο κοινό να πάει στην επίσημη ιστοσελίδα του ΝΒΑ τις ημέρες που οι ψήφοι ήταν διπλές. Θέλαμε οι θαυμαστές να γνωρίζουν πως μπορούν να ψηφίσουν ακόμα και 1.000 φορές αν το επιθυμούν. Ακόμα και η μητέρα μου καθόταν στον υπολογιστή κι έκανε  retweet όποιον έγραφε “Giannis Antetokounmpo #NBAVote”. Ένας άνθρωπος μπορούσε να δημιουργήσει 500 ψήφους αν το ήθελε.

– Έχετε κάποια ιδέα για το ποια πλατφόρμα σας βοήθησε περισσότερο;
Μπορούμε αναλογικά να υπολογίσουμε, αλλά το ΝΒΑ δεν το μετράει. Το Facebook έχει μεγαλύτερη επιρροή, αλλά το πρόβλημα ήταν ότι έπρεπε να γράψεις μόνος σου το όνομα. Γι’ αυτό λέγαμε στον κόσμο να κάνει copy paste. Στο twitter μπορούσες απλά να κάνεις ένα retweet. Δεν θέλαμε να γεμίζουμε τον τοίχο του κοινού και μετά εκείνο να νιώθει ενοχλημένο. Οπότε, δημιουργήσαμε τρόπους για να επιλέγει ο κόσμος τι θέλει, όπως το να δημοσιεύουμε μαζί κι ένα βίντεο και οι φίλαθλοι να γράψουν και ό,τι θέλουν σχετικά με αυτό.  Θέλαμε να κάνουμε την διαδικασία ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική.

– Υπήρχαν άλλες χώρες στις οποίες επικεντρωθήκατε, εκτός από την Ελλάδα;
Στην Ελλάδα εστιάσαμε περισσότερο, αλλά κάναμε αυτή τη διαδικασία και για άλλες χώρες στην Ευρώπη.

– Σέβομαι την ιδέα του ότι αναδείξατε τον παίκτη που είναι, από το να παίζετε με λέξεις.
Ναι, όντως. Το θέμα του ονόματός του ήταν γλυκό όταν ήταν 21-22. Τώρα πια είναι υποψήφιος για MVP. Δεν χρειάζεται να κάνουμε… αστεία πράγματα πια. Έχει αποδείξει στο παρκέ τι είναι. Είναι ο Greek Freak! Δεν νομίζω πως θα ήταν ο Γιάννης στους δύο πρώτους της ψηφοφορίας, αν δεν είχε την συμπεριφορά που έχει εντός κι εκτός παρκέ. Ο Γιάννης το κάνει πιο εύκολο για εμάς!