Από την εποχή του κορονοϊού και την απότομη είσοδό του στα πέρατα της λίγκας, το φίλαθλο κοινό των ΗΠΑ έμοιαζε να χάνει το πραγματικό του ενδιαφέρον για το ΝΒΑ, τους παίκτες και την αγωνία πρωταθλητισμού που το απάρτιζε -με τη «φούσκα» του Ορλάντο και την έντονη πολιτικοποίησή της να χωρίζει προφανώς πολύ εύκολα και πολύ άμεσα τη χώρα, κάτι που επηρέασε τόσο την τηλεθέαση όσο και τα έσοδα κατ’ επέκτασιν ενός ολόκληρου οργανισμού, που προκειμένου να επιβιώσει και να παραμείνει στην κορυφή του θεάματος θα έπρεπε να βρει άμεσα λύσεις.

Μια από αυτές δεν ήταν άλλο από τη μεγαλύτερη από τη μορφή που πήρε στο bubble ανάπτυξη της ιδέας του Play In, ενός τουρνουά εν ολίγοις δεύτερης ευκαιρίας με τους νοκ άουτ αγώνες του να κρίνουν τις τελευταίες δύο θέσεις για την είσοδο στα Playoffs των Ανατολής και Δύσης.
Εκεί, η λίγκα ήρθε σε επαφή με ένα νεαρό σταρ που δεν του είχε δώσει μέχρι στιγμής τη δέουσα προσοχή.

Ο Ja Morant λοιπόν, οδήγησε μια νεαρή και άπειρη από αυτό το επίπεδο αρμάδα όπως οι Memphis Grizzlies στην τελική οκτάδα της δυτικής περιφέρειας, αφού νωρίτερα είχε αποκλείσει τους Golden State Warriors των Stephen Curry και Draymond Green με δικό του σόου και κρίσιμο καλάθι μερικά μόλις δευτερόλεπτα πριν το απόλυτο φινάλε!
Στην postseason που ακολούθησαν μάλιστα, ακόμα και αν αντιμετώπιζαν την κορυφαία βαθμολογικά ομάδα της Δύσης που δεν ήταν άλλη από τους Utah Jazz, ο νεαρός άσος ήταν τρομερός με 30 πόντους (49% εντός πεδιάς, 32% τρίποντο, 78% βολές), 5 ριμπάουντ και 8 ασίστ, την ίδια στιγμή που… έκλεψε το Game 1 για τις «Αρκούδες» και προσέφερε τη μια θεαματική φάση μετά την άλλη.

 

 

 

Το κοινό ήταν ξανά κοντά στο ΝΒΑ. Ένα παιδί που στο High School δεν είχε λάβει ούτε μια πρόταση για υποτροφία για κάποιο κολέγιο της χώρας, ένας τύπος που δεν είχε καν μπει στα Rankings των scouters, ένας γκαρντ που μετά βίας άγγιζε το 1.85 μ. εξελισσόταν μπροστά στα μάτια του κόσμου σε μια νέα έκδοση του Derrick Rose, με τα γερά πατήματα, την… μακρόχρονη παραμονή στον αέρα και την απίθανη ικανότητα να τελειώνει… οργασμικά τις φάσεις κοντά στο καλάθι να τον μετατρέπουν αυτόματα σε αγαπημένη προσωπικότητα.

Πόσο αγαπημένη;
Αυτή τη στιγμή, στα φετινά Playoffs, o Ja Morant έχει σχεδόν 50 εκ. views διαφορά με τον 2ο στη λίστα των περισσότερων κλικς στα επίσημα σόσιαλ μίντια του πρωταθλήματος, με τον άσο των Grizzlies να αγγίζει μόνος του τις 150 εκ. προβολές σε 8 ματς μέχρι στιγμής!
Το… παράλογο δεν είναι άλλο από το γεγονός πως οι δύο επόμενοι της εν λόγω λίστας, οι Stephen Curry και Jayson Tatum μετρούν μαζί 144 εκ. προβολές από εκείνον, ενώ ξεπερνάει τον ίσως πιο ασταμάτητο παίκτη της σύγχρονης ιστορίας της λίγκας, τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, κατά 100 εκ. περίπου προβολές!
Μάλιστα, αν το κάρφωμά του κόντρα στους Minnesota Timberwolves κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου ήταν παίκτης θα άγγιζε την πρώτη πεντάδα των περισσότερων views, με το δυναμικό poster στον Malik Beasley να έχει χαρίσει στο ΝΒΑ 44 εκ. προβολές από τα επίσημα μόνο σόσιαλ μίντιά του!

 

 

 

Για να το πούμε πολύ πιο απλά, το ΝΒΑ έχει αυτή τη στιγμή συγκεντρώσει μέσω των σόσιαλ μίντιά του περίπου 1.5 δισ. προβολές.
Ο Morant είναι υπεύθυνος για το 9% τους…

Αναλυτικά η λίστα των παικτών με τα περισσότερα views:

1. Ja Morant, 149 εκ.
2. Steph Curry, 88 εκ.
3. Jayson Tatum, 56 εκ.
4. Chris Paul, 49 εκ.
5. Γιάννης Αντετοκούνμπο, 46 εκ.

Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί αφενός το γεγονός πως το ΝΒΑ έχει καταφέρει να ανεβάσει κατά 7% τις προβολές του σε σχέση με την περασμένη σεζόν (13 δισ. φέτος), ενώ ξεπέρασε και το πολυπόθητο φράγμα των 65 εκ. ακολούθων στο Instagram -κάτι που το κάνει την 9η πιο διαδεδομένη εταιρεία στο εν λόγω σόσιαλ.
Και όλα -και- χάρις στο Morant και τα αγωνιστικά και αθλητικά του όργια!

Τέλος, αυτή η ακροαματικότητα δεν επηρεάζει μονάχα τα σόσιαλ μίντια αλλά και τα ίδια τα κανάλια που μεταδίδουν τους αγώνες -για τους οποίους έχουν χρυσοπληρώσει ουσιαστικά ήδη εδώ και αρκετά χρόνια τη λίγκα- με το ESPN και το ABC να προπορεύονται στη λίστα των μεγαλύτερων τηλεθεάσεων και να γνωρίζουν ακμή του +15% κατά μέσο όρο σε σχέση με την περσινή σεζόν.

Αναλυτικά η λίστα με τις μεγαλύτερες ακροαματικότητες ανά κανάλι:

  1. ABC: 3 εκ. θεατές μέσο όρο (13% αύξηση)
  2. ESPN: 1.4 εκ. θεατές μέσο όρο (17% αύξηση)
  3. TNT: 1.4 εκ. θεατές μέσο όρο (13% αύξηση)