24 ξεκίνησαν, 16 έμειναν. Αφού οι ομάδες αυτές που ξεχώρισαν, προετοιμάζονται σε «πυρετώδεις» ρυθμούς εν μέσω εορτών για το Top-16, έχουν την ευκαιρία να κάνουν το δικό τους απολογισμό σε όλα τα επίπεδα, για μία πρώτη φάση πιο ανταγωνιστική από κάθε άλλη φορά. Ένας τομέας είναι και η προσέλευση των θεατών, η οποία πάντως δεν παρουσίασε σπουδαίες εκπλήξεις, αν σκεφτούμε το πόσο ακολουθούσαν οι φίλαθλοι τους συλλόγους που υποστηρίζουν και τα προηγούμενα χρόνια.

Η Ζαλγκίρις είναι η άτυπη «πρωταθλήτρια» στην κατηγορία του αριθμού της κατά μέσο όρο προσέλευσης θεατών, μετρώντας 11.255 και επιβεβαιώνοντας την άποψη ότι το μπάσκετ είναι ένα συστατικό που κυλάει στο «αίμα» των λιθουανών. Η δεύτερη θέση της Μακάμπι Τελ Αβίβ με 11.060 φιλάθλους επίσης δεν μπορεί να μας παραξενέψει, καθώς είναι γνωστή η στήριξη της «ομάδας του λαού» από τους υποστηρικτές της, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές όπως ήταν ο αποκλεισμός από την πρώτη κιόλας φάση.

 

Μαζί με Μπάγερν Μονάχου και Στρασμπούρ, μάλιστα, αποτελούν τις ομάδες με τη μεγαλύτερη κατά μέσο όρο πληρότητα στα παιχνίδια τους, με το σχεδόν τέλειο ποσοστό του 94% να δείχνει αν μη τι άλλο, κοινό με αθλητική παιδεία. Η ΤΣΣΚΑ Μόσχας και η Τσεντεβίτα έρχονται από πίσω με 84%, παρότι αμφότερες καταλαμβάνουν στο μέρο όρο προσέλευσης τη 17η και 18η θέση αντίστοιχα. Η Ρεάλ Μαδρίτης μπορεί να είναι στην τρίτη θέση στον «χάρτη» της προσέλευσης με 10.237 θεατές, αλλά συμπληρώνεται μόλις το 68% της χωρητικότητας του «Palacio de los Deportes», με την Φενέρμπαχτσε του Ζέλικο Ομπράντοβιτς να δείχνει πως αποκτά μπασκετικό κοινό, συμπληρώνοντας την αρένα της με 78% για το μέσο όρο των 10.139 φιλάθλων. Το νούμερο αυτό αποτελεί το μοναδικό αξιοσημείωτο για τουρκική ομάδα, καθώς Αναντολού Εφές (5.237 – 42%), Νταρουσάφακα (4.009 – 69%) και Καρσίγιακα (3.771 – 73%) δεν ενθουσίασαν όσον αφορά τη στήριξη από τον κόσμο τους. Από την πεντάδα δεν μπορούσε να λείπει ο Ερυθρός Αστέρας, με το «καμίνι» της «Μπεογκράντσκα Αρένα» ή της «Χάλα Πιονίρ» να σπρώχνει την ομάδα στην πρόκριση, με 10.135 θεατές και πλήρωση κατά το 83%.

Οι δύο «αιώνιοι» παραδοσιακά δεν φημίζονται για τη μεγάλη προσέλευση κατά την πρώτη φάση, εκτός αν υποδέχονται κάποιο σπουδαίο αντίπαλο. Η αναμέτρηση με την Μπαρτσελόνα, ήταν ίσως αυτή που βοήθησε τον Παναθηναϊκό να ανεβάσει το μέσο όρο του στους 8.382 θεατές, αλλά με πληρότητα κατά το 44%, ενώ ο Ολυμπιακός μπορεί μεν να είχε μόλις 6.950 φιλάθλους, με 60% πληρότητα δε. Είναι σίγουρο, πάντως, ότι τα νούμερα αυτά θα ανέβουν κατακόρυφα όσο κυλά η σεζόν, με το διακύβευμα των «μαχών» τους και την οντότητα των αντιπάλων τους να φέρνουν μεγαλύτερη εισροή στο ΟΑΚΑ και το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

collage-pao-oly-opadoi

Μεγάλη απογοήτευση είναι χωρίς αμφισβήτηση η Χίμκι. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους, για μία ομάδα με τον προϋπολογισμό και τα «όπλα» που διαθέτει στην «φαρέτρα» του ο Ρίμας Κουρτινάιτις: Τελευταία θέση με 2.461 θεατές και μόλις 46% πληρότητα…

euroleague-proseleusi