Προφανώς και είναι προνόμιο για έναν ρούκι στο ΝΒΑ να συναντήσει τον κομισάριο πριν καν συμπληρώσει μερικούς μήνες στη Λίγκα. Ειδικά αν το ζητήσει το ίδιο το «αφεντικό», και όχι για λόγους τιμωρίας ή παραδειγματισμού. Ο Ντέσμοντ Μέισον επιλέχθηκε στο Νο17 του ντραφτ του 2000 από τους Σιάτλ ΣούπερΣόνικς και λίγο αργότερα έγινε δεκτός στο πολυτελές γραφείο του Ντέιβιντ Στερν στο Μανχάταν. Ο λόγος δεν ήταν μπασκετικός. Ήταν μεν συμβουλευτικός, αλλά όχι από τον ισχυρό άνδρα του πρωταθλήματος προς τον πιτσιρικά απόφοιτο του Οκλαχόμα Στέιτ. Αντίθετα, ο κ. Στερν ζήτησε ο ίδιος τη συμβουλή του τότε 23χρονου Αμερικανού φόργουορντ για… τέχνη! Ο κομισάριος κάλεσε τον Μέισον γιατί είχε διαβάσει στο περιοδικό Sports Illustrated ότι ο τελευταίος σπούδασε studio art στο κολέγιο και εκτός των συμβουλών για μελλοντικές αγορές πινάκων, αγόρασε κι ένα πορτρέτο του Αλ Πατσίνο από την ταινία «Σέρπικο», που είχε ζωγραφίσει ο Μέισον!

Από εκείνο το ταξίδι του στη Νέα Υόρκη, πέρασαν πολλά. Ο 37χρονος πια και παλαίμαχος φόργουορντ αποσύρθηκε έχοντας μ.ο. 12,1π.-4,5ριμπ. σε 643 ματς με Σόνικς, Χόρνετς, Μπακς, Θάντερ και Κινγκς και αυτές τις μέρες επέστρεψε στο «Μεγάλο Μήλο». Αρχικά για το All Star Game του ΝΒΑ και, κυρίως, για την έκθεση «Athletes for Art Renaissance Tour», που περιλαμβάνει την μεγάλη αγάπη του… Την ζωγραφική. Ο Μέισον, πάντως, έχει στενούς δεσμούς με τον θεσμό των All Star Games, καθώς το 2001, σαν ρούκι, κατέκτησε τον τίτλο στον διαγωνισμό καρφωμάτων! Ακόμη και τότε, όμως, τόνιζε πως «πάντα ήμουν ένας καλλιτέχνης που έτυχε να παίξει και μπάσκετπολ! Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Τέξας, σε μία κακόφημη περιοχή και παρότι μου άρεσε ο αθλητισμός, η διαφυγή μου από τα όπλα και τα ναρκωτικά ήταν ένας καμβάς κι ένα πινέλο…». Και μπορεί να έγινε επαγγελματίας καλαθοσφαιριστής, όμως δεν παραμέλησε την τέχνη του και το 2002 παρουσίασε και την πρώτη έκθεσή του.

Αγωνίστηκε για 10 χρόνια στο ΝΒΑ και καλύτερη σεζόν του ήταν το 2004-05, όταν με τη φανέλα του Μιλγουόκι είχε μ.ο. 17,2π.! Ανέπτυξε παράλληλα κι άλλες καλλιτεχνικές ανησυχίες και το 2007 ηχογράφησε το ραπ τραγούδι «We Den Hornets», το οποίο αποκάλυψε πως «γράψαμε με τον Μπράντον Μπας στο λεωφορείο της ομάδας». Ωστόσο, η ζωγραφική ήταν αυτό που ξέχασε ποτέ. Όπως δήλωσε στη New York Post, «αποφάσισα απλά να πάω να αγοράσω έναν καμβά και να αρχίσω όταν παρακολούθησα την ταινία ”Pollock” (σ.σ.: με πρωταγωνιστή τον Εντ Χάρις, για τη ζωή του ζωγράφου Τζάκσον Πόλοκ)». Ο Μέισον τόνισε πως «με επηρέασε η απόφαση του Πόλοκ να αφήσει το ρεαλισμό και να προτιμήσει τον εξπρεσιονισμό». Αυτό τον καιρό, εκτός της έκθεσης, ασχολείται με το στούνιο που διατηρεί στην Οκλαχόμα. Άλλωστε, έχει δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες και πελατολόγιο, αφού έργα του έχουν αγοράσει ο… Τζορτζ Κλούνεϊ και ο σταρ του μπέιζμπολ, Αλεξ Ροντρίγκεζ! Ο Μέισον γνώρισε και τους δύο όταν έγινε για λίγο γείτονάς τους το 2006 στο Μεξικό.

Ο Αμερικανός αποφάσισε να ζήσει για λίγο εκεί και αγόρασε ένα σπίτι στο Κάμπο Σαν Λούκας κι ενώ ο διάσημος ηθοποιός αγόρασε πίνακες του αντί 60.000δολ., ο Ροντρίγκεζ τον έπεισε να εκθέσει κάποια έργα του στο Μαϊάμι. Τα χρήματα, λέει πια ο ίδιος ο καλλιτέχνης, δεν είναι το κίνητρό του. Εξηγώντας πως «η ζωγραφική μου προσφέρει ηρεμία και δημιουργία. Δεν θεώρησα ποτέ πως υπήρξα σπουδαίος παίκτης. Δεν έγινε ποτέ All Star και φυσικά δεν θα γίνω μέλος του Hall Of Fame. Κέρδισα απλώς έναν διαγωνισμό καρφωμάτων κάποτε. Ωστόσο, ένα πινέλο και ο καμβάς είναι αυτό που αγαπούσα πάντα. Στο ΝΒΑ δεν αδίκησα ποτέ κανέναν και νομίζω ότι ήμουν επαγγελματίας. Δεν ”έκλεψα” σε καμία προπόνηση. Αλλά με την ζωγραφική νιώθω πως γίνομαι κάθε μέρα καλύτερος και σαν καλλιτέχνης και σαν άνθρωπος». Κάτι που αποδεικνύεται από το ότι το 2004 ίδρυσε το Desmond Mason Art Show, που βοηθά νέους ζωγράφους να μην εγκαταλείψουν το όνειρό τους και προσφέρει και φιλανθρωπικό έργο.

[email protected]