Δεύτερη «νίκη» της PepsiCo επί της Coca-Cola μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα. Στα τέλη Μαρτίου ήταν η είδηση ότι η Pepsi Cola ξεπέρασε την Diet Coke στην 2η θέση των ανθρακούχων ποτών στις Η.Π.Α. και βρέθηκε πίσω από την Coca-Cola. Αλλά το βράδυ της Δευτέρας (13/4), η νέα επικράτηση δεν ήρθε μόνο σε δείκτες χρηματιστηρίου ή αγοράς. Αλλά, θαρρεί κανείς και στα.. παρκέ. Το ΝΒΑ ανακοίνωσε την 5ετή συμφωνία με την PepsiCo, η οποία αντικαθιστά την Coke στην αμερικανική Λίγκα, έπειτα από 28 χρόνια συνεργασίας! Η συμφωνία, οι οικονομικοί όροι της οποίας δεν αποκαλύφθηκαν επισήμως, αφορά τις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας και επιτρέπει στην εταιρεία να διαφημίζεται μπροστά σε τηλεοπτικό κοινό… 18εκατ. θεατών, όπως εκείνοι που παρακολούθησαν τους περσινούς Τελικούς Σπερς-Χιτ. Με αυτή την εξέλιξη, η PepsiCo έχει πλέον χορηγικούς και διαφημιστικούς δεσμούς και με τα 4 μεγάλα σπορ στις Η.Π.Α. (ράγκμπι, χόκεϊ, μπέιζμπολ τα υπόλοιπα) και θα φέρει το πορτφόλιο των 22 brands, μεταξύ των οποίων τα Lay’s, Tropicana, Lipton και Doritos και στο ΝΒΑ.

Η συνεργασία είναι πλέον αποκλειστική, αφού το ΝΒΑ είχε ήδη μερική με την PepsiCo, αφού από το 1984 το Gatorade είναι το επίσημο ποτό της Λίγκας. Στην ανακοίνωση της αποχώρησής της, η Coca-Cola τόνισε πως «θα συνεχίσουμε να έχουμε ισχυρή παρουσία στο μπάσκετμπολ μέσω της συνεργασίας μας με παίκτες-είδωλα». Άλλωστε, υπάρχουν σε ισχύ μεμονωμένες συμφωνίες με ομάδες και γήπεδα, κάτι που σημαίνει όπως προϊόντα της Coke θα εξακολουθήσουν να πωλούνται σε εγκαταστάσεις του ΝΒΑ… Παράλληλα, η Coca-Cola δεν έμεινε για πολύ εκτός γηπέδων, καθώς ανακοίνωσε τη νέα πολυετή συνεργασία με την αμερικανική ομοσπονδία ποδοσφαίρου (soccer και όχι ράγκμπι) και την MLS, αλλά και την χορηγία της περιοδείας της Εθνικής Μεξικό στις Η.Π.Α.. Η απόφαση για μη ανανέωση της συμφωνίας με το ΝΒΑ, πάντως, μοιάζει με φυσικά συνέπεια της επιθυμίας της Coca-Cola να προχωρήσει το 2015 σε περικοπές 3δισ.δολ.. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας της Ατλάντα μειώθηκε κατά 11 σεντς και έφτασε τα 40,77δολ. μετά την προ ωρών ανακοίνωση, ενώ εκείνη της PepsiCo αυξήθηκε κατά 49 σεντς και έφτασε τα 95,71δολ.. Το ΝΒΑ συνεχίζει τις επιχειρηματικές κινήσεις του, μετά τη νέα μυθική τηλεοπτική συμφωνία με ESPN και ΤΝΤ, ενώ αναμένεται και εκείνη για την αθλητική εταιρεία που θα «ντύνει» τη Λίγκα, λόγω της επικείμενης αποχώρησης της Adidas.