Την νύχτα που κόντεψε να… αυτοκτονήσει ο Μάικλ Τζόρνταν, στον πέμπτο τελικό του 1997 απέναντι στους Γιούτα Τζαζ, έμελλε παράλληλα να «εκτοξεύσει» το Gatorade. Παρά το γεγονός, ότι βρισκόταν στο κρεβάτι του νοσοκομείου με τρομερή γρίπη, βρήκε τη δύναμη να αγωνιστεί για 44 λεπτά και, επιπροσθέτως, να φορτώσει το αντίπαλο καλάθι με 38 πόντους, πραγματοποιώντας μία εμφάνιση… σαν να μην ήταν ποτέ άρρωστος!

Λίγο αργότερα, στις δηλώσεις του, είπε πως «με κάποιο τρόπο, βρήκα την ενέργεια για να παραμείνω δυνατός», πίνοντας παράλληλα το εν λόγω ενεργειακό ποτό. Έξι χρόνια νωρίτερα, είχε καταφέρει να υπογράψει συμβόλαιο 13 εκατομμυρίων δολαρίων με την εταιρεία που το παράγει, με αποτέλεσμα να αυξήσει ασφαλώς την φήμη του προϊόντος.

gatorade-perspective-4

Σήμερα, η επιχείρηση των αθλητικών ενεργειακών ποτών κάνει τζίρο γύρω στα 12.5 δισεκατομμύρια δολάρια. Όλη αυτή… η ιστορία, όμως, με το Gatorade να πρωτοστατεί, έχει ξεκινήσει με έναν τρόπο που δεν προμήνυε τέτοια κατάληξη.

Εν έτει 1965, ο προπονητής φούτμπολ των Φλόριντα Γκέιτορς, Ντουέιν Ντάγκλας, βλέποντας τους παίκτες του να έχουν χαμηλά επίπεδα αντοχών σε συνάρτηση με το κάθε πόσο χρειάζονταν να πιουν, επισκέφθηκε τον Δρ. Ρόμπερτ Κέιντ, ιατρό ειδικό στην επιστήμη της νεφρολογίας. Ο τελευταίος, δημιούργησε ένα μείγμα από νερό, υδατάνθρακες και ηλεκτρολύτες (νάτριο και κάλιο) που θα αναπλήρωνε τα υγρά που χάνονταν εξαιτίας της όλο και πιο δυνατής αναπνοής των παικτών.

gatorade-perspective-1

Το κοινό αποκαλούσε αυτό το παρασκεύασμα «Gator coach’s aid» και οι Γκέιτορς αμέσως… ξεκίνησαν να καταγράφουν τη μία νίκη μετά την άλλη. Κάπως έτσι, όλες οι ομάδες ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν αυτό το ποτό, με όλα τα προαναφερθέντα ευεργετικά αποτελέσματα. Από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα, ξεκίνησε μία τρομερή επιχείρηση ενεργειακών ποτών, με πολλά πρωταθλήματα να φέρουν και την ονομασία τους, όπως Red Bull, PepsiCo, Glacéau, Powerade και άλλα, με το Gatorade ασφαλώς να συνεχίζει να είναι στην πρώτη γραμμή, χάρη σε ονόματα όπως ο MJ, ο Βινς Κάρτερ, ο Πέιτον Μάνινγκ (φούτμπολ) και ο Ντέρεκ Τζίτερ.

Το 2000, έμελλε να γίνει μία σημαντική αλλαγή για το ποτό, το οποίο βρισκόταν στα χέρια της εταιρείας Quaker. H PepsiCo, ωστόσο, πήρε την απόφαση να δαπανήσει το ποσό των 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να αγοράσει το Gatorade και να φέρει… στα ουράνια το μάρκετινγκ που αφορά τα ενεργειακά ποτά. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το Gatorade διατηρεί το 70% του μερίσματός του στην αγορά, με αποτέλεσμα να το προάγει με ουκ ολίγους τρόπους. Έχει φτάσει, μάλιστα, σε σημείο να «σπαταλάται» την ώρα των πανηγυρισμών για την κατάκτηση του Super Bowl, με κάποιον παίκτη να… βρέχει Gatorade τον προπονητή.

gatorade-perspective-2

Όλα αυτά, βέβαια, ξεκινούν από την προσπάθεια ενός προπονητή να κάνει πιο αποτελεσματική την ομάδα του, ακριβώς 50 χρόνια πριν. Πού να ήξεραν ο Ντουέιν Ντάγκλας και ο Δρ. Ρόμπερτ Κέιντ, πως η ιδέα τους σήμερα θα δημιουργούσε μία φοβερή επιχείρηση, της οποίας μάλιστα το προϊόν που δημιούργησαν, θα παρέμενε πρωτοπόρος, παρά την εμφάνιση πολλών ακόμη.

gatorade-perspective-3