Οι παράγοντες του ΝΒΑ έχουν την συνήθεια να αποκαλούν τον εκάστοτε πρωταθλητή της σεζόν ως «παγκόσμιο πρωταθλητή». Σε αγωνιστικό επίπεδο, παρά τις κατά καιρούς φιλικές νίκες ευρωπαϊκών συλλόγων επί ομάδων της αμερικανικής λίγκας (σε περιόδους που οι Αμερικανοί αρχίζουν την προετοιμασία τους και έχουν «στα πόδια τους» μόλις 3-4 προπονήσεις), ο λεγόμενος «υπόλοιπος κόσμος» δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα πρωτεία του πάνω στο παρκέ. Μονάχα που το καλύτερο πρωτάθλημα του πλανήτη παραμένει κυρίαρχο κι εκτός γηπέδου. Η -επιπέδου σεμιναρίου για σπορ και μάρκετινγκ- οργάνωσή του αποδείχθηκε και με την έκθεση της εταιρείας ανάλυσης και αξιολόγησης χορηγιών στον αθλητισμό «IEG», που αποκάλυψε τα περσινά κέρδη του αμερικανικού πρωταθλήματος, από σπόνσορες.

Τη σεζόν 2014-15, το ΝΒΑ είχε κέρδη ύψους 739.000.000 δολαρίων από συμφωνίες χορηγών!!! Επίδοση που παρουσίασε άνοδο 8,9% από το 2013-14 και είναι νέο ρεκόρ! Κάτι που συνέβη μόλις έναν χρόνο πριν από την ενεργοποίηση της νέας τηλεοπτικής συμφωνίας (2016-2025) με ESPN και ΤΝΤ, αντί… 2.600.000.000 δολαρίων ετησίως(!) και δύο σεζόν πριν από την έναρξη της χορηγίας με τη Nike (2017-2025) έναντι 1.000.000.000 δολαρίων. To 84% των χορηγιών έχει να κάνει με την εταιρεία Anheuser-Busch, το 77% με την State Farm, το 68% με την Gatorade, το 65% με την MillerCoors, το 55% με την Adidas και την Coca-Cola και ακολουθούν Spalding (52%), KIA Motors (45%), McDonald’s (45%), Pepsi-Cola (42%) και Geico (35%).