11/06/2011 (20:38)

Η µεγαλύτερη εµπορική τράπεζα της Ρωσίας δοκιµάζει ένα
µηχάνηµα που θα φέρει

επανάσταση
στις συναλλαγές των πελατών: ένα µηχάνηµα
αναλήψεως χρηµάτων (ΑΤΜ) που έχει ενσωµατωµένο ανιχνευτή ψεύδους
ώστε να
προλαµβάνει τις απάτες µε πιστωτικές κάρτες.
Οι καταναλωτές χωρίς προηγούµενες
σχέσεις
µε την τράπεζα µπορούν να “µιλήσουν” στο µηχάνηµα
υποβάλλοντας αίτηση για έκδοση πιστωτικής κάρτας χωρίς να απαιτείται
ηµεσολάβηση κάποιου υπαλλήλου.

Η µηχανή µπορεί να σκανάρει διαβατήρια, να
καταγράψει δακτυλικά αποτυπώµατα αλλά και να λάβει µια τρισδιάστατη αποτύπωση
προσώπου
για πιστοποίηση. Και χρησιµοποιεί πρόγραµµα ανάλυσης φωνής προκειµένου
να διαπιστώσει εάν το πρόσωπο απαντά αλήθεια στις ερωτήσεις που υποβάλλονται
από το µηχάνηµα, όπως: “Εργάζεστε;” και “Αυτή τη στιγµή έχετε
χρέη που δεν εξυπηρετούνται;
“.

Το σύστηµα φωνητικής ανάλυσης αναπτύχθηκε από το Τεχνολογικό
Κέντρο Λόγου
, µια εταιρεία της οποίας πελάτης είναι και η Οµοσπονδιακή Υπηρεσία
Ασφαλείας
(διάδοχος η KGB). O Nτµίτρια Ντιρµόφκσι, διευθυντής των γραφείων του
Τεχνολογικού Κέντρου στη Μόσχα, υποστηρίζει ότι το νέο σύστηµα έχει σχεδιαστεί
εν µέρει βάσει των δειγµάτων που έχουν στα αρχεία τους οι αστυνοµικές αρχές από
καταγεγραµµένες φωνές ανθρώπων που ψεύδονταν στη διάρκεια ανακρίσεων.

Η τράπεζα
Sberbank -στην οποία την πλειονότητα των µετοχών ελέγχει η ρωσική κυβέρνηση –
σκοπεύει να τοποθετήσει τα νέα µηχανήµατα σε εµπορικά κέντρα και υποκαταστήµατά
της σε όλη τη χώρα. Και διαβεβαιώνει, χωρίς να πείθει όµως πολλούς, ότι θα
συµµορφωθεί στους νόµους για την προστασία των προσωπικών δεδοµένων.

Η παγκόσµια οικονοµική κρίση οδήγησε τα στελέχη της τράπεζας
να αναζητήσουν έναν τρόπο για να εξασφαλίσουν ότι τα δάνεια που χορηγούν θα
αποπληρώνονται από τους πελάτες της.

Το καινοτόµο πρόγραµµα θα εντοπίζει τη
νευρικότητα ή τη συναισθηµατική φόρτιση, πιθανές ενδείξεις ότι κάποιος που ζητά
χορήγηση δανείου υποκρίνεται όταν διαβεβαιώνει πως θα το αποπληρώσει. Αυτό σε
συνδυασµό µε άλλα στοιχεία θα χρησιµοποιείται προκειµένου να πάρει την απόφαση
η τράπεζα.
Βέβαια, δεν είναι µόνο η ρωσική τράπεζα που προσπαθεί να
εξακριβώσει την αξιοπιστία των πελατών της.

Τόσο η Deutsche Bank όσο και η
Citigroup δοκιµάζουν φουτουριστικές τεχνολογίες σε υποκαταστήµατα στο Βερολίνο,
τη Νέα Υόρκη και το Τόκιο. Επικεντρώνονται σε νέες µορφές αλληλεπίδρασης και
τερµατικών µε οθόνες αφής (touch screen). Πάντως η χορήγηση δανείων από ΑΤΜ
είναι ήδη γεγονός στην Τουρκία, όπου τα µηχανήµατα των τραπεζών συµβάλλουν στην
καταναλωτική άνθηση – η οποία, σύµφωνα µε κάποιους αναλυτές, µπορεί να
εξελιχθεί σε κρίση χρέους
.

Πηγή: www.blog.gr