Λόγω εξελίξεων και δεν εννοώ πολιτικών , θεώρησα τώρα που είναι νωρίς να βάλω μερικές σκέψεις στο χαρτί  για τα νέο πρωταθλήματα μπάσκετ που ξεκινάνε σε λίγες εβδομάδες.
 
Ξεκινάω με την ΕΟΚ και τα πρωταθλήματα της Α2, Β, Γ Εθνικής που για ακόμα μια φορά θα είναι συναρπαστικά και θα γεμίσουν αρκετά γήπεδα της επαρχίας και όχι μόνο. Οι σκέψεις μου καταγράφηκαν νωρίς για τις εθνικές κατηγορίες και θεωρώ εδώ και χρόνια ιδανικό το μοντέλο του NCAA.
 
Μοντέλο ικανό να φέρει χορηγίες, τηλεοπτικά, να μειώσει τα έξοδα και να  κάνει ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα. Οι νίκες πολλών ομάδων Β ή Γ Εθνικής επί ομάδων Α2 φανερώνουν ότι η ψαλίδα δεν ανοίγει αλλά κλείνει. Πόσο κακή ομάδα έχει η Χίος, η Σάμος , η Βόνιτσα σε σχέση με κάποιες στην Β Εθνική ή στην Α2 και γιατί να μην αφήσουμε στο παρκέ να αποδειχτούν όλα αυτά.
 
Στο ίδιο άρθρο είχα βάλει δυο βίντεο σημαντικά για το 2013. Το ένα αφορούσε  μια συγκλονιστική παραγωγή για τους παραολυμπιακούς και  για όσους δεν το είδανε…
 
 
Το δεύτερο αφορά κατά πόσο προσαρμοζόμαστε εμείς, οι φίλαθλοι, οι παίκτες, οι παράγοντες, οι ομάδες και κυρίως οι φορείς στις νέες συνθήκες.  
 
 
(Χαίρομαι ακόμα περισσότερο γιατί το συγκεκριμένο τότε άρθρο παρουσιάστηκε αργότερα και ως μάθημα σε κάποιες αίθουσες)
 
Οι ομάδες μας λοιπόν, δείχνουν να κάνουν βήματα προόδου. Δεν μπορώ να μην χαρακτηρίσω αλλιώς την έγκριση της Ευρωλίγκας, ώστε να πραγματοποιήσει η ΚΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ επίσημα παιχνίδια στην Κρήτη και στην Κύπρο. Επιτυχία της διοίκησης και του τμήματος μάρκετινγκ αναμφίβολα.  Όπως και το ταξίδι στην Κίνα αλλά και αυτό της ΚΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ στην Βραζιλία.
 
Ο λόγος λοιπόν για την εξωστρέφεια των δυο αιωνίων και αξίζει να διαβάσετε  σχετικά με αυτές τις εξελίξεις το σημερινό άρθρο του δικού μας Κώστα Σωτηρίου στο Κυριακάτικο Βήμα. 
 
Για τον ΕΣΑΚΕ, τα έχουμε πει,  δεν έχουμε social media,  new media, δεν έχουμε διαφημιστικά για το νέο πρωτάθλημα ή δεν κάνουμε κάτι για την προώθηση του αθλήματος, δεν ξέρουμε πότε θα γίνει το φετινό All Star και σε ποια περιοχή φυσικά,  αλλά πάνω απ’ όλα δεν κάνουμε κάτι για το ανταγωνιστικό μας πρωτάθλημα
 
Θα έπρεπε ο ΕΣΑΚΕ να έχει κλειδάριθμο, ώστε να μην πέσει πρώτη αγωνιστική το ντέρμπι των αιωνίων , για το καλό του πρωταθλήματος και του μπάσκετ αλλά πάνω απ’ όλα των χορηγών του. Ποιο ενδιαφέρον να συντηρήσεις μέχρι το Κύπελλο τον Φεβρουάριο…  και ποια ομάδα παίζει πλήρης και είναι  έτοιμη τις πρώτες αγωνιστικές… Το περσινό πάθημα θα έπρεπε να γίνει μάθημα, αλλά δεν έγινε. Θα έπρεπε να έχουν δημοσιευτεί τα κριτήρια για τις θέσεις πέραν του Πρωταθλητή, οικονομικά και μη. Να γνωρίζει ο κόσμος, να ακούσει τις δηλώσεις των προέδρων και προπονητών και να μπορεί να κρίνει. Χθες έπαιζαν τα Τρίκαλα με τον  Άρη και ο δεύτερος αγωνίστηκε μόνο με Έλληνες παίκτες. Αλήθεια πόσοι το γνωρίζουν αυτό ή μόνο διαβάζουν ότι κέρδισαν τα Τρίκαλα και έχασε ο Άρης…. Τι σημαίνει για αυτές τις ομάδες η 5η θέση ή 10η κτλ
 
Είπαμε πρώτοι από αυτό εδώ το σάιτ ότι οι δυο μεγάλοι πήγανε στην Δημόσια Τηλεόραση και δεν το ξαναγράφουμε για να ευλογήσουμε τα γένια μας αλλά για να μαθαίνουνε οι νεότεροι και να θυμούνται οι παλιοί.  Καλό είναι και κακό καθόλου. Η τηλεόραση με σωστά κριτήρια, εκπομπές, pre game, διαφήμιση και προώθηση γενικά είναι καλή. Μην βαφτίζουμε  τα αυτονόητα επιτυχίες και βήματα προόδου. Σε όλους τους τομείς της ζωής, πόσω μάλλον στο μπάσκετ.
 
Για την πρόοδο του Ελληνικού μπάσκετ γράφει σήμερα ο εξαιρετικός Γιώργος Αδαμόπουλος ένα κομμάτι στην αρθρογραφία του που πραγματικά αξίζει να διαβάσετε,  εγώ μόνο θα παραθέσω τη media day της Γαλλικής Λίγκας (ξέρετε, αυτοί που πήρανε το Πανευρωπαϊκό πριν λίγες ημέρες) 
 
                                                                    photo lnb
 
                                                                    media day
 
                                                                    media day 2
 
Το τοπ10 της προηγούμενης σεζόν τους
 
 
Από Ισπανία,  μια καταπληκτική ενότητα από το επίσημο κανάλι youtube της λίγκας με στιγμιότυπα από ισπανούς και ξένους αστέρες που περάσανε από το πρωτάθλημα τους
 
                
 
και από Ελλάδα, το  τελευταίο  tweet του ΕΣΑΚΕ
 
                                                                   esake
 
Και θα προσθέσω κάποια ωραία πράγματα που συνέβησαν στο κόσμο του sports marketing την εβδομάδα αυτή
 
Οι Cavs βάλανε μερικά ονόματα κατόχων διαρκείας στο παρκέ
 
                                                                         tsolis
 
Η Άλμπα Βερολίνου ανακοίνωσε την επέκταση συνεργασίας με το Alba group σχετικά με την χορηγία ονομασίας της, για ακόμα 1,5 εκ ευρώ το χρόνο και για τρία ακόμα χρόνια. Η συνεργασία αυτή υπάρχει από το 1991 και είναι η δεύτερη κατά σειρά μετά την συνεργασία με την Tin Tan.
 
ΥΓ. Για όσους θυμηθήκαν χρηματισμούς , δωρεές και άλλα από την FIBA, ας πάνε σε άρθρα σχετικά με την FIFA, UEFA, την Ολυμπιακή Επιτροπή και ας δούνε τι κριτήρια χρησιμοποιούνται εκεί εδώ και χρόνια….