tsolis1Ακόμα ένα μεγάλο τουρνουά NCAA είχαμε φέτος, με πολλές εκπλήξεις και πολλές ανατροπές, με το σύστημα των νοκ αουτ παιχνιδιών. Μια τελική φάση των τεσσάρων ομάδων, που οδήγησε σε ένα πολύ καλό ποιοτικό τελικό, τον οποίο είδαμε στην Ελλάδα μέσα από την πλατφόρμα του OTE ΤV.

Το παιχνίδι, αν και δεν είχε τα στοιχεία που θα οδηγούσαν σε μια εκ των προτέρων εξασφαλισμένη τηλεθέαση, εν τούτοις είχε άνοδο 18% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Στα στοιχεία του sports marketing, ή της αθλητικής χορηγίας, που μας ενδιαφέρουν, το 76% των ομάδων του τουρνουά ήταν ομάδες που είχανε συμβόλαιο με τη ΝΙΚΕ, αλλά στον τελικό ήταν και οι δυο της ADIDAS. Μάλιστα, ήταν ο πρώτος τελικός με δύο ομάδες της στην ιστορία του θεσμού!

Adidas Digital Ad For Louisville

Φυσικά, η ΝΙΚΕ είχε τα δικαιώματα του σχολείου και όχι του τμήματος μπάσκετ του κολεγίου της, γεγονός που της έδωσε τη δυνατότητα να βγάλει το πιο κάτω μπλουζάκι, με παραπλανητικό τίτλο (θυμίζοντας μας εποχές Ολυμπιακών Αγώνων, με ADIDAS επίσημο χορηγό των αγώνων και τη ΝΙΚΕ να κάνει τεράστια καμπάνια σε σχέση με αυτούς…).

Το πόσο εύκολο ήταν να προβλέψει κάποιος την εξέλιξη του τουρνουά στα φημισμένα bracket και δη τον τελικό, αντιστοιχεί σε ποσοστό σε 1.4% των όσων προσπαθήσανε. Πόσοι δοκίμασαν; Είχαμε στο ESPN περίπου 8,15 εκ brackets! Ενώ, όσοι προβλέψανε για νικήτρια του τουρνουά το Louisville ήταν το 21.9%, ανάμεσα τους και οι Αδαμόπουλος, Δρόσος, Παπαδάκος, και η αφεντιά μου.

Κρίμα που δεν είμαστε σπουδαστές του Louisville, γιατί το KFC τους πρόσφερε δωρεάν ένα κομμάτι κοτόπουλο, συνοδευτικό, ένα μπισκότο και ένα αναψυκτικό… Μην φανταστείτε ότι οι Αμερικανοί είναι πρωτοπόροι και σε αυτό. Όπως σε πολλά αλλά, έχουν ένα άλλο καλό: είναι συνεπείς.

Στις 10 Απριλίου του 1896 ο Σπύρος Λούης τερμάτισε πρώτος στο Μαραθώνιο στους πρώτους Ολυμπιακούς που έγιναν στη σύγχρονη εποχή. Ο Σπυρίδων Λούης ήταν πλέον λαϊκός ήρωας. Όλοι ήθελαν να του προσφέρουν ένα δώρο και να… κλέψουν λίγη από τη δόξα του. Από τις εφημερίδες εποχής διαβάζουμε:

“Ο κύριος Κυπαρίσσης, πρόεδρος της συντεχνίας αργυροχρυσοχόων, του πρόσφερε μία χρυσή αλυσίδα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Τζιβανόπουλος ένα δαχτυλίδι, ο καφεπώλης Δημήτριος Μπαβέας δωρεάν καφέδες για έναν χρόνο, ο Παύλος Αθανασίου 100 οκάδες κρασί, η ξενοδόχος Δήμητρα Βιβή δωρεάν φαγητό εφόρου ζωής, οι Σιδηρόδρομοι Αττικής δωρεάν εισιτήριο εφόρου ζωής, ο Μιχαήλ Βόδας μια κυνηγετική καραμπίνα και η εταιρεία Σίνγκερ μία ραπτομηχανή”.

Τί προσέφερε η ιδιωτική πρωτοβουλία στις μικρές, αλλά πραγματικές, επιτυχίες των δικών μας παιδιών στο Λονδίνο, μην με ρωτάτε. Δείτε δελτία ειδήσεων, αν το αναφέρουν ποτέ, ή αντίστοιχα τις… εφημερίδες της εποχής μας, το internet.

Πάμε τώρα στο ρεκόρ θεατών στον τελικό του NCAA στην Ατλάντα, το οποίο είναι το δεύτερο μεγαλύτερο μετά από αυτό από του Χιούστον το 2011 με 75.421.
Χαριτολογώντας, για τους 75.350 θεατές του τελικού, θα πούμε ότι δεν ξέρω αν βλέπανε οι 7.535! Αποδείξεις πιο κάτω…

Αν ρωτήσουμε, βέβαια, τον Βασίλη Γεωργίου για το θρυλικό παιχνίδι ΑΕΚ – Σλάβια, στις 4 Απριλίου του 1968 και τους 80.000 θεατές, σίγουρα ήταν περισσότεροι αυτοί που βλέπανε. Σωστά Γιώργο Νικολάου (ο κορυφαίος ρεπόρτερ για την μπασκετική ΑΕΚ και εκ των κορυφαίων του αθλήματος, κι ας μην αποζητά λεζάντες, ή να είναι μπρος και πίσω από κάμερες); Αλλά και αυτοί οι 80.000 που υποδέχθηκαν τον πρώτο Ολυμπιονίκη μας το 1896!

Δεν γράφω “χρυσό Ολυμπιονίκη“, γιατί εκείνη την εποχή δεν υπήρχε χρυσό μετάλλιο (φαντάζομαι λόγω κόστους), παρά μόνο αργυρό για τον πρώτο, χάλκινο για τον δεύτερο και ένα στεφάνι ελιάς για τον τρίτο…

Από τεχνικής, ή προπονητικής πλευράς τώρα, περίμενα περισσότερα φέτος. Για κάποιο λόγο που οι ίδιοι ξέρουν, ο ΣΕΠΚ σνόμπαρε το NCΑΑ και κυρίως τον Ρικ Πιτίνο (μοναδικός κόουτς που, έχοντας τρεις συμμετοχές σε φάιναλ φορ, κέρδισε με δύο διαφορετικά σχολεία τον τίτλο του NCAA. Πήρε το πρωτάθλημα με το Κεντάκι και τώρα με το Λούισβιλ, στο οποίο πήγε το 2001).

Τον άνθρωπο που έπαιξε την άμυνα Match up press τη δεκαετία του ’90 και, όπως έγραψε και ο Βασίλης Σκουντής, δανείστηκε στοιχεία της η περίφημη Εθνική μας το 2006 στο Μουντομπάσκετ.

Εμπνευστής της ιδέας ο Έλληνας που έχει δει τουλάχιστον 20 ΝΒΑ All Star Game και 29 φάιναλ φορ του ΝCAA, ο κορυφαίος ίσως θεωρητικός προπονητής, Θοδωρής Ροδόπουλος και μεσολαβητής ο τότε βοηθός του Λευτέρης Κακιούσης.

Ο Coach, λοιπόν, Θόδωρος Ροδόπουλος, είχε πει στο παρελθόν το πετυχημένο: “Τα συστήματα στο μπάσκετ πηγαινοέρχονται όπως η μόδα στα φουστάνια των γυναικών, από το μίνι στο μίντι, από το μίντι στο μάξι, και τούμπαλιν“.

Πίσω στα δικά μας όμως και στα δυο γεγονότα που ξεχωρίζουν αυτή τη χρονιά, στο κολεγιακό πρωτάθλημα (NCAA), από την σκοπιά του αθλητικού μαρκετινγκ. Το Twitter παραμένει η κυρίαρχη πλατφόρμα για τους φιλάθλους και τα σπορ, κατά τη διάρκεια ενός ζωντανού γεγονότος.
Πόσοι άνθρωποι ασχολήθηκαν με το March Madness μέσα από το twitter;

Δεύτερον, ότι το χιούμορ ήταν κυρίαρχο συστατικό σε όλες τις επίσημες καμπάνιες των χορηγών του πρωταθλήματος. Είτε μέσω τηλεόρασης, είτε μέσω social media, στην προσπάθεια να μαζέψουν τηλεθεατές, “likes“, ή “favorites“, οι εταιρείες δημιούργησαν περιεχόμενο, βασισμένο πάνω στο χιούμορ. Παραδείγματα σάς θέσαμε σε προηγούμενα άρθρα μας, με τις καμπάνιες εταιρειών, όπως η Capital One, αλλά τώρα θα σας κάνουμε πραγματικά να γελάσετε.

Πιο συγκεκριμένα, η Coke Zero ήταν από τις κερδισμένες στον… στίβο των social media, με 82.0000 followers και 4.000.000 likes, και την καμπάνια “δεν είναι δικό σου λάθος” (#ItsNotYourFault)…

Ενώ η AT&T, με τους Magic Johnson, Larry Bird, Kareem Abdul-Jabar & Bill Russell, και τις ξεκαρδιστικές διαφημίσεις της, στις οποίες πήραν μέρος οι αστέρες του ΝΒΑ αντί των παιδιών που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε, είχε επιπλέον 200.000 followers και πάνω από 4.000.000 likes!

“In basketball, is it better to be faster or slower?”

“In basketball, is it better to be bigger or smaller?”

Και των παιδιών πριν

Για την Capital One, τα είπαμε σε παλαιότερο άρθρο (δείτε εδώ), η οποία κέρδισε σχεδόν 2.000.000 likes και 68.000 followers

Κλείνω από το NCAA, με μια παράκληση: Ας δούμε τέτοια ατμόσφαιρα σε ένα παιχνίδι μπάσκετ στην Ελλάδα κι ας είναι και στην Ευρωλίγκα… Με πολύ αγάπη από το παιχνίδι που το Maryland κέρδισε το Duke, σε αγώνα νοκ αουτ, ίσως η καλύτερη ατμόσφαιρα που είδαμε σε γήπεδο φέτος.

Αν νομίζετε ότι το προνόμιο του χορού το έχει μόνο το κολεγιακό πρωτάθλημα, δείτε πώς περνάει ο κόσμος στην Αμερική τον χρόνο του, ανάμεσα από την κάθε περίοδο του παιχνιδιού και γιατί το μπάσκετ εκεί είναι ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ!

Υ.Γ.1: Την εβδομάδα αυτή ξεχωρίσαμε την επιστροφή που δεν έγινε ποτέ του Lance Armstrong, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα τρέξει στο Masters swimming του Τέξας και μετά ενημερώθηκε ότι διέπεται από τους κανόνες ντόπινγκ της USADA (United States Anti-Doping Agency sanction). Προσοχή τον “αθλητή” τον κάρφωσε η FINA! Μάλλον δεν το θέλανε στην παρέα τους…

Υ.Γ.2: Ακόμα μια μεγάλη είδηση από τη λίγκα του Χόκεϊ (NHL), η οποία αποφάσισε να καλύψει ζωντανά μέσω διαδικτύου όλα τα play off της!

Υ.Γ.3: Όπως πάντα ο Απρίλιος και ο Μάιος είναι οι μήνες των δώρων γι’ αυτό το site, οπότε μείνετε συντονισμένοι, έρχονται πραγματικές εκπλήξεις!

follow me on twitter @mantzourakis