tsolis1Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen“.
Θα μπορούσε να ήταν φράση εμψυχωτική για τα μέλη μιας εταιρείας, αλλά δεν είναι παρά η φράση που είπε ο αθλητής Michael Jordan, ή αλλιώς M.J.
O M.J. γίνεται σήμερα 50 χρονών και τα αφιερώματα (όπως και οι ευχές) δίνουν και παίρνουν στο διαδίκτυο.

Για τις αθλητικές ικανότητες του Jordan δεν χρειάζεται να γράψουμε εμείς κάτι. Αλίμονο! Τί γίνεται, όμως, με τον businessman Jordan; Υπολογίζεται ότι μόνο πέρυσι έβγαλε 80 εκατομμύρια δολάρια(!!!) από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται! Ήτοι τις: Nike, Gatorade, Hanes, UpperDeck, 2K Sports, Presbyterian Healthcare και Five Star Fragrances.

Λοιπά στοιχεία του πλούσιου ενεργητικού του περιλαμβάνουν έξι εστιατόρια, μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων στη North Carolina, μια ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού και το 80% των μετοχών του στη Σάρλοτ Μπόμπκατς.

Ο Jordan είναι στη λίστα των υψηλότερα αμειβόμενων στον κόσμο αθλητών, σχεδόν 10 χρόνια μετά το τελευταίο παιχνίδι του στο NBA (ο Floyd Mayweather ήταν το νούμερο 1 στη λίστα του Forbes τον Ιούνιο 2012, με κέρδη 85 εκατομμύρια δολάρια).

Ο Kobe Bryant φτάνει οριακά τα 60 εκατομμύρια δολάρια, o Lebron James τα 58 εκατομμύρια, ενώ ο επόμενος καλαθοσφαιριστής ο Derrick Rose είναι στα 33 εκατομμύρια δολάρια.

Η Jordan Brand, ένα τμήμα της Nike, είναι υπεύθυνη για τη συντριπτική πλειονότητα των εσόδων του M.J., ο οποίος συνεργάστηκε με τη Nike, αφού υπέγραψε με τους Μπουλς από το κολέγιο της North Carolina το 1984.

Η αρχική πενταετή συμφωνία ήταν αξίας 500.000 δολαρίων ετησίως, συν τα δικαιώματα. Οι όροι της τρέχουσας συμφωνίας με τη Nike είναι ένα καλά φυλαγμένο μυστικό, αλλά τα δικαιώματα αποφέρουν τώρα περισσότερα από 60 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για τον M.J., σύμφωνα με πηγές από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.

mjΣχεδόν 30 χρόνια αργότερα, το εμπορικό σήμα εξακολουθεί να είναι ένα μεγαθήριο του μάρκετινγκ. Το 58% από την αγορά παπουτσιού στο μπάσκετ το 2012 ήταν Jordan, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Sports One Source. Η μητρική εταιρεία Nike Brand Jordan ήταν στη δεύτερη θέση με μερίδιο 34% (!!!), ενώ οι Adidas (5,5%), Reebok (1,6%) και Under Armour (0,6%) μοιράστηκαν ό,τι είχε απομείνει.

Πιστεύω να μην παρεξηγηθούν και τώρα οι φίλοι μας στην ΝΙΚΕ ΕΛΛΑΣ, μιας και ένα παρόμοιο άρθρο μας λέγεται ότι ήταν ο λόγος που το basketblog.gr έχει αποκλειστεί από τις διαφημιστικές ενέργειες της εδώ και δύο χρόνια. Το Forbes και η Sports One Source το λέει, το site μας απλά το αναπαράγει.

Οι Gatorade, Hanes και Upper Deck είναι πολύ καιρό χορηγοί του θρύλου M.J. H 2K Sports τον έβαλε στο εξώφυλλο του NBA 2K11 και 2K12, τα οποία είναι βιντεοπαιχνίδια, για όσους δεν γνωρίζουν. Η τελευταία συμφωνία του είναι με την Πρεσβυτεριανή Κλινική Υγείας και τη μητρικής της, Novant.

Η συμφωνία που υπογράφηκε πέρυσι ήταν μέρος της ανανέωσης της χορηγίας για το franchise Μπόμπκατς. Ήταν η πρώτη φορά που ο Jordan ο ίδιος περιλαμβάνεται ως “ένα… καρότο“, για να κλείσει μια συμφωνία χορηγίας της ομάδας. Η συμφωνία περιλαμβάνει και την συμμετοχή του M.J. σε τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Το όνομα Jordan ακόμα αντηχεί έντονα στους καταναλωτές. Οι 22 εκατομμύρια θαυμαστές του Facebook τον κατατάσσουν στην τέταρτη θέση μεταξύ ενεργών αθλητών, και πολύ κοντά στους Κριστιάνο Ρονάλντο, Λιονέλ Μέσι και Ντέιβιντ Μπέκαμ. Κι ας μην πρόλαβαν να δουν κατορθώματά του οι περισσότεροι εξ αυτών, ειδικά αυτοί που είναι μικρής ηλικίας.

Η Q βαθμολογία του, η οποία μετρά την ευαισθητοποίηση και τη δημοτικότητα μεταξύ των φιλάθλων, είναι 43. Η επόμενη υψηλότερη είναι ενός ενεργού αθλητή, αυτή του Peyton Manning, που είναι σε ηλικία 32 ετών. Ο Michael Jordan είχε την κορυφαία βαθμολογία Q μεταξύ των φιλάθλων κάθε χρόνο από το 1987 και μετά. Η μόνη εξαίρεση ήταν το 1990, όταν ο Joe Montana τον έριξε από την κορυφή για ένα μόνο έτος.