tsolis1Η επικαιρότητα μας είναι γεμάτη τις τελευταίες ημέρες. Μπασκετικά με την Ευρωλίγκα που έχει ματς φωτιά, πολιτικά με όσα συμβαίνουν μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην Κύπρο (απλά στο νησί της Αφροδίτης είπαν γιατί να το κάνουμε μέσα σε 3-4 χρόνια όπως στην Ελλάδα, ας γλυτώνουμε χρόνο και ας το κάνουμε σε 3-4 ημέρες), αλλά και με την υπόθεση Κατίδη.

Για το τελευταίο θέμα, διάβασα στο site μας εξαιρετικές απόψεις, τεκμηριωμένες, αν και πιστεύω πως το μέτρο έχει χαθεί προ πολλού. Όταν διαβάζεις ότι 50 σπουδαστές στην Ανώτατη εκπαίδευση δεν γνώριζαν για τη μάχη του Μαραθώνα, πηγή έμπνευσης για τον μεγαλύτερο αθλητικό αγώνα της Αθήνας, τον κλασσικό Μαραθώνιο της Αθήνας, τότε οι περιπτώσεις Κατίδη είναι επακόλουθες.

Δεν διαβάσαμε ποτέ, όμως, κάποιο άρθρο γιατί δεν προβάλουμε την αξία και τον ορισμό του Μαραθωνίου, αλλά ίσα – ίσα βάζουμε και ελεγχόμενους σε υποθέσεις λήψεις παράνομων ουσιών αθλητές να τον προβάλουν, μοντέλα και τραγουδιστές. Μετά τί περιμένετε; Εδώ αλλάζουν όλοι την πραγματικότητα και προβάλλουν λανθασμένους ήρωες και πρότυπα καθημερινά.

Η μόνη αθλητική ιστορία που δεν παραποιείτε εύκολα τις ημέρες του Μαρτίου είναι η επιτυχία του March Madness. Η λίγκα του κολλεγίου το NCAA θα έχει μέχρι το 2025 περίπου 775.000.000 δολάρια έσοδα ετησίως, μόνο από τα τηλεοπτικά δικαιώματα(!), οπότε καταλαβαίνετε αν είναι ή όχι εμπορικά πετυχημένη.

Η μεγαλύτερη επιτυχία, όμως, είναι η συμφωνία με τις περιφέρειες (κάτι αντίστοιχο σε σμίκρυνση με τις ελληνικές περιφέρειες), που επιβραβεύει μέσω αυτών των εσόδων τις περιφέρειες που στέλνουν ομάδες στην τελική φάση (March Madness), αλλά και για παιχνίδια που κερδίζουν προχωρώντας προς το final four. Για παράδειγμα, οι περιφέρειες Big 12, Big Ten και ACC έχουν έσοδα περίπου 18 με 19 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο.

Διαφημιστικά τα έσοδα πέρυσι (2012) της CBS and Turner Sports, κατά τον 2ο χρόνο της 14ης συμφωνίας (!) ήταν πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια! Περισσότερα από το σύνολο των ΝΒΑ, NHL (χόκεϊ) και MBL (μπέιζμπολ)!

Ένα σποτ των 30 δευτερολέπτων, σύμφωνα με την Kantar Media, κοστίζει στο ΝΒΑ ή στο MBL περίπου 460.000$, ενώ στο NCAA 1.5 εκατομμύριο δολάρια! Για το NFL η αντίστοιχη τιμή ήταν φέτος 3,4 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το NBC.

Μόνο πέρυσι οι πρώτες 10 εταιρείες που διαφημίστηκαν στο NCAA, ξόδεψαν πάνω από 363 εκατομμύρια δολάρια συνολικά, με πρώτη την General Motors με 80 εκατομμύρια δολάρια, ακολουθούμενη από τις AT&T (T), Anheuser-Busch InBev (BUD), Coca-Cola (KO) και Capital One Financial Corp (COF).

Αν με ρωτάτε αν το κοινό στην Αμερική ή παγκοσμίως ανταποκρίνεται,σας ενημερώνω ότι στοιχηματικά το March Madness είναι μεγαλύτερο σε όγκο από το Super Bowl και μόνο τις πρώτες τρεις εβδομάδες ο τζίρος στη Μέκκα του στοιχήματος, τη Νεβάδα (Λας Βέγκας), φτάνει τα 100 εκατομμύρια δολάρια!

Όσο για τον απλό κόσμο, μόνο 134 εκατομμύρια δολάρια θα χάσουν οι αμερικάνικες εταιρείες από απώλειες μισθών των υπαλλήλων τους, για τις δύο ΜΟΝΟ πρώτες ημέρες του τουρνουά, σύμφωνα με την Challenger, Gray & Christmas Inc! Ξοδεύοντας περίπου 1 μέχρι 3 ώρες την ημέρα στο March Madness, πολλές εταιρείες καθιερώνουν μέχρι και ειδικά γεύματα εντός δουλειάς, ώστε να μην ξεκλέβουν ώρες για να δούνε στο PC, ή στο Ipad, ή στο smartphone τους, όχι τη ροή των παιχνιδιών αλλά και ολόκληρα τα παιχνίδια.

Κάτι παρόμοιο είναι -και μην γελάσετε αλλά είναι για εμένα- μια μεγάλη κίνηση της ΕΡΤ το γεγονός πως αρκετά ματς της Α1 ή της Ευρωλίγκα φέτος τα είδα σε smartphone ή σε Ipad.

Πίσω στο NCAA  για να κατανοήσετε τη δημοτικότητά του αρκεί να σημειώσουμε ότι από δημοσκοπήσεις των MSN και Impulse Research σχεδόν 66% των εργαζομένων θα παρακολουθούν τί γίνεται στο κολεγιακό τις ώρες της δουλειάς! Δεν είναι τυχαίο που η Capital One, η επίσημη τράπεζα & πιστωτική του NCAA, χρησιμοποίησε τους Charles Barkley και Alec Baldwin σε 9 μοναδικά σποτ (3 τηλεοπτικά και 6 on line), ενώ ετοιμάζει και 2 καμπάνιες στα social media (ψάξτε για το #rallycry).