tsolis1Καλύτερο Σαββατοκύριακο δεν ξέρω αν μπορούσαμε να είχαμε, αλλά το σημαντικό πια είναι ότι είμαστε μια χώρα που ζει και αναπνέει με τον αθλητισμό και μπροστάρης στις ζωές μας πλέον είναι το αγαπημένο μας μπάσκετ. Ένα άθλημα που υποφέρει, όπως και η κοινωνία μας, αλλά δεν το βάζει κάτω.

Σε αυτό βοηθάνε και οι αλλαγές με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, που είναι συνεχείς. Αν θέλουμε όμως να προοδεύσει, να βελτιωθεί, ή να ωφεληθεί οικονομικά το μπάσκετ, θα πρέπει να ανταποκριθούμε άμεσα σε αυτό το “κάλεσμα“.

Με λίγα λόγια, παραδείγματα όπως το παρακάτω, είναι η κακή εφαρμογή των νέων τεχνολογιών. Τυχαία, αναζητώντας τα στιγμιότυπα της 5ης και 6ης αγωνιστικής, στο επίσημο κανάλι της λίγκας, μας εμφανίστηκε αυτή η εικόνα (αν θέλετε να τη δείτε και μόνοι σας, πατήστε εδώ):

Κάποιος (;) έντυσε τα στιγμιότυπα της 6ης αγωνιστικής με μουσική, χωρίς να εξασφαλίσει τα απαραίτητα δικαιώματα. Βεβαίως, παγκοσμίως υπάρχουν Top10, ή Top5. όχι highlights των 8 λεπτών σπασμένα σε 2 βίντεο ανά αγωνιστική, ενώ συνήθως δεν υπάρχει μουσική αλλά φυσικός ήχος του παιχνιδιού, ή περιγραφή, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες, μιας και πρέπει να παίζει το βίντεο για να τα συζητάμε.

Αν, βέβαια, υπήρχε ανοικτός διαγωνισμός (και όχι ανάθεση) σε εταιρεία και όχι σε ένα άτομο, θα μπορούσαν όλα τα social media να τρέχουν επαγγελματικά και όχι ερασιτεχνικά. Εταιρείες ιδιωτικού δικαίου προσλαμβάνουν επαγγελματίες γιατί όχι οι φορείς λοιπόν;

Δεν αναφέρω πουθενά την ΕΟΚ, γιατί για εκείνη ιδιαίτερα που έχει οικονομικό ζήτημα, η όλη σκέψη και διαδικασία θα έπρεπε να αφορά το χθες και όχι το μακρινό μέλλον.

Ένα μέλλον που για τις ομάδες της Ευρωλίγκας σε αθλητικό επίπεδο είναι με μια απλή ματιά ευοίωνο, αλλά με μια επαγγελματική ματιά δεν νομίζω ότι είναι. Τα έσοδά τους από την Ευρωλίγκα πάλι μειώνονται, ενώ τα έσοδα της Ευρωλίγκας αυξάνονται!

Η εκτίμηση της αμερικανικής “μπασκετικής γνώμης” δεν είναι καλή, ακόμα περιμένουμε ομάδα ΝΒΑ για φιλικά ή επίσημα παιχνίδια και η Ευρωλίγκα δεν σταματάει να μας το θυμίζει.

Βλέποντας το βίντεο του ESPN, για το οποίο έχω πολλές ενστάσεις (αλήθεια με τον Γκάλη μιλήσανε; Με κάποιον από την θρυλική ΑΕΚ;) και διαβάζοντας το άρθρο στο επίσημο site της Ευρωλίγκας, αναρωτιέμαι αν κάποιος διάβασε προσεκτικά το κομμάτι πριν δημοσιευτεί, ή μετά, και ποιος το έλεγξε;

Αφήνω, όμως, στην άκρη τους Ευρωπαίους υπεύθυνους και πάω σε εμάς στην Ελλάδα. Εμείς τί κάνουμε;

Προσέξτε στο κείμενο της ιστοσελίδας: “…In the ancient city of Istanbul is at the crossroads of the world, where cultures meet and basketball rivalries run deep“.
Με τα λίγα που έμαθα στην Ιστορία, η Αθήνα είναι από τις πιο αρχαίες πρωτεύουσες στην Ευρώπη, ενώ η Instabul/Constantinople έχει την ίδια ιστορία με την Έδεσσα, τις Σέρρες, τη Λαμία και την Καβάλα (δείτε εδώ).

Το εθνικό συναίσθημα, ή παραλήρημα για κάποιους, έχει να κάνει με το γεγονός ότι είναι χρέος μας να μαθαίνουμε τους άλλους λαούς για την ιστορία που τους δημιουργήσαμε, γιατί η Ελλάδα δημιούργησε σχεδόν όλο τον δυτικό πολιτισμό και εάν το ESPN την επέλεξε ανάμεσα στις τέσσερις πρωτεύουσες της Ευρώπης, το ΝΒΑ με την pre season γιατί δεν το κάνει;

Εάν την επέλεξε η Ευρωλίγκα, γιατί τότε μειώνει τα έσοδα των ελληνικών ομάδων, ενώ δείχνει να τις θεωρεί σημαντικές;

Σημείωση: Ένα μεγάλο μπράβο στο αμερικανικό team της ΤΗΥ, που προβάλλει και τουριστικά τις πόλεις, στις οποίες –φυσικά– έχει πτήσεις, εκμεταλλευόμενη τη χορηγία της, κάτι που δεν έκανε ποτέ ο δικός μας ΕΟΤ, όταν ξόδευε περισσότερα χρήματα μέσω κάποιων διαφημιστικών, που έχουν ακόμα σχέση με το μπάσκετ και τον ΕΣΑΚΕ. Τρόπος του λέγειν σχέση, δηλαδή.

ΕΣΑΚΕ, λοιπόν, ένας φορέας που πρέπει να προβάλλει το προϊόν του, το μπάσκετ, όπως και η ΕΟΚ. Έλαβα πολλά σχόλια για την φωτογραφία του προηγούμενου μου άρθρου από το All Star Game της Πάτρας. Μια φωτογραφία που δεν έπαιξε σε κανένα έντυπο, ή site, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει εταιρεία δημοσίων σχέσεων που να ασχολείται με τον ΕΣΑΚΕ, αλλά ούτε και τμήμα δημοσίων σχέσεων.

Το να ζητάμε από τους δημοσιογράφους να λειτουργούν το τμήμα δημοσίων σχέσεων δεν είναι σωστό, αλλά ούτε και εφαρμόσιμο πλέον.

Να ρωτήσω ανοικτά μόνο πόσες Κυριακάτικες εφημερίδες πήρανε δελτίο Τύπου έτοιμο από το All Star Game και πόσες το δημοσιοποιήσανε;

Προσοχή: άρθρα με τον Πέτγουεϊ να τραγουδά Κιάμο, Γιαννιά, Ρέμο ή Γωγώ Τσαμπά, δεν αφορούν την προβολή του event και των χορηγών του.

Το τριήμερο, το οποίο με τις δυσκολίες που είχε -λόγω της έλλειψης τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής περιγραφής- υπέφερε. Και είναι κάτι που φωνάζω προσωπικά εδώ και έξι χρόνια: Να κάνει η λίγκα τη δική της παραγωγή.

Ο ΕΣΑΚΕ οφείλει, όπως όλες οι λίγκες κάνουν παντού, να κάνει και τη δική του παραγωγή. Να δίνει εικόνα και ο ΕΣΑΚΕ, πλάνα δηλαδή στην ΕΡΤ, στην προκειμένη περίπτωση, εκτός αν πιστεύετε ότι τα πλάνα που βλέπετε στο ΝΒΑ με παγωτά, φιλιά και χορούς, είναι δουλειά μόνο της τηλεόρασης…

Ξεκινάω την ενημέρωση για τα δρώμενα στην αθλητική τηλεόραση, λέγοντας σας ότι το NFL (αμερικάνικη λίγκα του ράγμπι), από τη νέα χρονιά, θα μεταδίδει εικόνα από τα αποδυτήρια, ριπλέι αμφισβητούμενων φάσεων και άλλα πολλά, αλλά μόνο στις γιγαντοοθόνες των σταδίων και όχι από την τηλεόραση! Δίνοντας έτσι, επιπλέον κίνητρο στο κόσμο να πηγαίνει στο γήπεδο και να μην αράζει στην πολυθρόνα του, προσφέροντάς του πραγματική ψυχαγωγία.

Το πόσο εξελίσσεται η τηλεοπτική κάλυψη αυτή τη στιγμή, είναι πραγματικά εκτός πραγματικότητας για εμάς, προκειμένου να ανταπεξέλθει στο internet και στα νέα μέσα (new media).

Ξεκίνησε στην Αγγλία πριν από λίγους μήνες σε αγώνα ράκγμπι, αλλά τελειοποιήθηκε, στην Αυστραλία, από το FOX SPORTS. Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί κάμερα και πλάνα από τον διαιτητή!

Με αυτή τη λήψη, αντί να ουρλιάζετε στην εξέδρα για τα λάθη του “κορακιού“, μπορείτε να δείτε αυτό που βλέπει, από το σημείο που βρίσκεται, με τα σώματα να του κρύβουν τη θέα, προσπαθώντας να δει καταλάβει τί συμβαίνει στα τρία μέτρα ύψος, εκεί που υπεραθλητές πηδάνε, καρφώνουν, κόβουν.

Μετά, μπείτε στα… παπούτσια του και αναρωτηθείτε αν το να είσαι διαιτητής είναι εύκολη υπόθεση, αν απαιτεί ικανότητα και (κυρίως) τύχη, ή αν απλά φτάνει να κρατάς μια σφυρίχτρα και να μαζεύεις ευρώ. Αυτή η κάμερα ίσως να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε το παιχνίδι. Όσοι είμαστε… υγιείς, όσοι μπορούμε να δούμε ανεπηρέαστα από χρώματα κι… αρώματα.

Αυτή η εικόνα, λοιπόν, γίνεται βίντεο, όπως δεν το είχαμε φανταστεί, για να βελτιώσει την τηλεόραση, αλλά και να χρησιμοποιηθεί και από τα social media και από τις κινητές συσκευές.

Για παράδειγμα φέτος στο κολεγιακό πρωτάθλημα (NCAA), παρακολουθήθηκε το 26% των αγώνων του από κινητά! Ένα τουρνουά κολεγιακό, που είχε την πιο μεγάλη τηλεθέαση εδώ και 19 χρόνια, με μέσο όρο τηλεθεατών τους 9.701.000!

Πριν από 75 χρόνια που ξεκίνησε το NCAA, το ραδιόφωνο και η τηλεόραση ήταν τα μόνα μέσα (το 2013 F4 παρακολουθήσατε το και μέσω twitter, όπως φαίνεται από εδώ).

Τώρα μέσω διαφόρων εφαρμογών, τα social media (twitter, facebook, google+, κτλ.), ενώνονται με τις κινητές συσκευές, δημιουργώντας μια δεύτερη οθόνη προβολής για τον φίλαθλο, η οποία αποσπά σημαντικό μερίδιο “τηλεθέασης“.

Περίπου 12,6 εκατομμύρια ώρες ζωντανής μετάδοσης του κολεγιακού είδε ο κόσμος μέχρι σήμερα, μια αύξηση 201% από πέρυσι μέσα από ένα κινητό, ένα κομπιούτερ ή ένα τάμπλετ!

Κλείνω μερικά στοιχεία σε εικόνες (INFOGRAPHIC) sports marketing για το NCAA FINAL FOUR: