Το 2012 βρέθηκε στην πρώτη γραμμή προβολής η Αθλητική Χορηγία, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου και του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου, αλλά και λόγω του σκανδάλου του Λανς Άρμστρονγκ.

Σε απόλυτα νούμερα τους πρώτους μήνες τους 2013 θα ξέρουμε ακριβώς πού έφτασε σε τζίρο, αλλά με τόσα μεγάλα και πετυχημένα χορηγικά γεγονότα αν είχαμε αύξηση 14% το 2011 (26 δις) από το 2010 (23δις), τότε το 2012 είναι σίγουρα η χρονιά της Αθλητικής Χορηγίας.
Ας δούμε σε μια σύντομη περίληψη το 2012 μέσα από τα “μάτια” της αθλητικής χορηγίας:

Ολυμπιακοί αγώνες
Ενώ οι Ολυμπιακοί Αγώνες ήταν πάντα ένα πεδίο δοκιμών για τις νέες στρατηγικές μάρκετινγκ, στο Λονδίνο οι Αγώνες ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματικοί στην επανεγγραφή των τεχνικών που χρησιμοποιούνται, για τη σύνδεση των εμπορικών σημάτων (Brands) με τους καταναλωτές.

Η επιρροή των Ολυμπιακών Αγώνων, για το πώς οι εταιρείες μπορούν να οικοδομήσουν το brand τους, είχε μόλις αρχίσει να γίνεται αισθητή, χάρη στην επιτάχυνση της διείσδυσης των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης (social media).

Στους χορηγούς δόθηκε μια μοναδική ευκαιρία να μιλήσουν σε ένα παγκόσμιο κοινό, μέσα από πρωτοποριακές εκστρατείες, όπως αυτής της Cadbury (ξόδεψε 50 εκ λίρες, επιπλέον των 20 που έδωσε για την χορηγία τον Οκτώβριο του 2008!), ή αυτή της Adidas με το τραγούδι της Βασίλισσας “Μην σταματάς τώρα“.

Οι εταιρείες ήταν σε θέση να αξιοποιήσουν τον πραγματικό χρόνο της εκδήλωσης και να μιλήσουν με το κοινό τους με τους νέους αυτούς τρόπους.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είχαν μεγάλη επιτυχία, λοιπόν, παρά τα προβλήματα, όπως αυτό της G4S. Η επίσημη παροχή ασφάλειας των Αγώνων χρειάστηκε μέχρι και τη βοήθεια από τον στρατό για να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.

Το 2012, επίσης, είχε αυτό που πολλοί περιέγραψαν ως τους πιο επιτυχημένους και υψηλού προφίλ Παραολυμπιακούς Αγώνες που έγιναν ποτέ, κυρίως λόγω της επιτυχίας των Βρετανών αθλητών, οι οποίοι συνδέθηκαν με μια εταιρεία/brand. Δημιουργεί, λοιπόν, μια ενδιαφέρουσα “ένταση” και για τις δύο εκδηλώσεις στο μέλλον, με ορισμένες εταιρείες/brands να επιθυμούν να μιμηθούν την επιτυχία της Sainsbury μόνο με την υποστήριξη στους Παραολυμπιακούς Αγώνες.